Web Analytics
scris duminică, 12.05.2024

Tentative de fraudă în numele CEC Bank și BRD

Atenție! Continuă campaniile de apeluri false (spoofed) în care atacatorii apelează potențiale victime și se prezintă drept angajați ai unor bănci din România, avertizează DNSC.

Tentative de fraudă în numele CEC Bank și BRD

Campaniile de apeluri false (spoofed) continuă, în ultimele zile fiind activă o campanie care se foloseşte de numele BRD Groupe Societe Generale, respectiv CEC Bank, atenţionează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică. „Atenţie – continuă campaniile de apeluri false (spoofed) în care atacatorii apelează potenţiale victime şi se prezintă drept angajaţi ai unor bănci din România. În ultimele zile este activă o campanie care se foloseşte de numele BRD Groupe Societe Generale, respectiv CEC Bank” avertizează reprezentanţii DNSC printr-o postare pe pagina de Facebook a instituţiei.

Citește și: Un deţinut a înşelat cu bani și bijuterii mai mulți bătrâni

Aceştia precizează că atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că este angajat al unei bănci din România (BRD, CEC Bank etc.). Ulterior, anunţă interlocutorul că i s-a aprobat creditul solicitat. Ca orice om care ştie că nu a întreprins o astfel de cerere, sau care nu are un cont la respectiva bancă, primul instinct este acela de a reacţiona impulsiv şi de a face rapid demersurile necesare pentru anularea acestei acţiuni. „Ei bine, atacatorii exact acest lucru îl vizează încă de la început – activarea emoţiei (panică, furie, teamă etc.), pentru a evita ca interlocutorul să acţioneze cu calm la telefon şi să pună întrebările logice în acest caz, ori să facă verificări suplimentare, pe un alt canal de comunicare cu banca sau cu autorităţile. Din momentul în care persoana apelată anunţă interlocutorul că nu a efectuat vreo cerere pentru acordarea unui credit, atacatorii îl anunţă că în acel caz este cel mai probabil vorba despre o fraudă şi că vor avea nevoie de anumite date personale, date de autentificare, respectiv date financiare, pentru a face demersurile necesare raportării presupusei „fraude” şi să recupereze eventualele sume pierdute. Totul face parte din scenariul simplu şi eficient al unei capcane de tip vishing (phishing prin telefon) în care sunt folosite extrem de eficient tehnici de inginerie socială, iar atacatorii sunt foarte bine antrenaţi în a fi convingători şi amabili, astfel încât să nu dea de bănuit”, explică specialiştii în securitate cibernetică.

Citește și: Purtătorul de cuvânt al BOR, reacție după Eurovision 2024: „Victoria lui Nimeni (Nemo), una insultătoare la adresa Muzicii”

Potrivit acestora, potenţiala victimă poate fi contactată de pe un număr de telefon asociat băncii, dar, totodată, poate fi apelată de pe numere aleatorii care aparţin unor alte peroane care nu ştiu faptul că atacatorii le folosesc pentru a lansa apeluri false. În realitate, numărul afişat pe ecranul destinatarului nu este numărul real al apelantului.

Specialiștii menţionează că banca nu va apela niciodată utilizatorii pentru a le promite oportunitatea de recuperare a sumelor pierdute şi nu va cere niciodată utilizatorilor să furnizeze telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri efectuate de companie.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită