# Posibile investiții străine de 80 de milioane de euro în industria auto. Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi vicepreşedinte în cadrul Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia, a spus că doi investitori din Europa de Vest sunt interesaţi să investească în industria din România. „Valoarea celor două posibile investiţii este undeva la 75-80 de milioane euro. Ei caută asocieri cu producători care nu au tehnică”, a declarat Constantin Stroe în cadrul conferinţei ZF „Cheie, contact, sales! Cum relansăm industria auto din România?“ organizată în parteneriat cu Garanti Leasing, Colliers International, luni, 28 aprilie. În același context, Stroe a mai spus că relațiile dintre industriile auto ale României și Rusiei sunt în continuare la fel cum erau înainte de izbucnirea conflictului din Crimeea, iar rușii nu pot face automobile nici în uzina de la Avtovramos, nici în cea de la Togliatti, în lipsa exporturilor de piese și componente din România. Întrebat cum ar putea avea Dacia de suferit în contextul unui embargo comercial impus de Uniunea Europeană (UE) Rusiei, Stroe a spus că „mult”, dar cu precizarea că „există în continuare celelalte destinații de export pentru CKD”. Vicele de la Dacia a evitat să spună câte colecții CKD trimite Dacia în Rusia anual, în contextul unor exporturi CKD totale (toate destinațiile, nu doar către Rusia) de 350.000 unități/an. „Vom vedea ce se va întâmpla. Dacă UE decide să închidă robinetul față de Rusia…”, a comentat Stroe. De la uzina Dacia pleacă automobile către 68 de țări și colecții CKD către aproape zece uzine de producție. În acest ansamblu economic, Rusia este o țară esențială pentru Renault, iar acolo se vând anual, în total, peste 150.000 de unități Duster, Sandero și Logan, sub sigla Renault. Francezii produc aceste trei modele la uzina Avtoframos, care a fost extinsă în 2010.
Florin Silvestru