Adaptarea la mediul digital și piața globală continuă să fie una dintre cele mai mari provocăripentru afaceri. În ultimul deceniu, din în ce mai multe industrii s-au mutat în online și s-au văzut nevoite să implementeze strategii noi prin care să rămână relevante și să crească.
Deși această trecere a început cu destul de mult timp în urmă, lucrurile sunt în continuă dezvoltare. Internetul a avut un impact major asupra mediului de afaceri, iar pandemia aaccelerat și demonstrat cu atât mai mult importanța digitalizării serviciilor. Secretul multora dintre companiile care au făcut această trecere cu succes a fost implementarea unor strategii eficiente de fidelizare și CRM.
Industrii de succes și abordările lor
Internetul a scos în față multe companii care s-au bucurat de succes prin produsele și serviciile inovatoare oferite. La baza acestor reușite au stat capacitatea de a anticipa nevoile pieței și a planifica în avans dezvoltarea globală. Microsoft, Amazon sau Airbnb sunt doar câteva dintre companiile care au schimbat complet viziunea asupra unor obiceiuri de consum.
Un alt plan care a generat creșteri masive a fost însă și cel al modelelor de fidelizare bazate pe recompensă. Pe lângă oferirea unui produs sau serviciu ingenios și achiziția de clienți, multe companii de succes și-au dat seama că e de lucru și la retenție. Adevărata creștere apare din combinarea celor două planuri.
Cazinourile sunt un exemplu perfect de industrie care a trecut în online, a integrat schimbarea în strategia de dezvoltare și a maximizat valoarea sistemelor de fidelizare și CRM. Cazinourile au ajuns astfel să fie disponibile jucătorilor la nivel național și chiar internațional în loc să fie retrânse la nivel local și de locații stradale. De asemenea, portofoliile de jocuri au crescut considerabil, iar sistemele de bonusuri au devenit din ce în ce mai complexe. Companiile de gambling sunt astfel exemplul ideal de mediu de business care a trecut dincolo de limitări și a prezis nevoia de a se adapta vitezei și interactivității digitale.
Citește și Ateneul Român a intrat în patrimoniului cultural european
Promoții și strategii CRM
Promoțiile și sistemele de CRM oferă clienților șansa de a explora și testa produsul și serviciile. Propunerea de servicii adiacente, bonusuri de fidelizare și diferite recompense poate aduce insight-uri importante ce ajută ulterior la îmbunătățirea conversiei și dezvoltarea de produse și campanii noi.
Dacă privim din nou industria de gambling, putem remarca bonusurile drept instrument masiv de promovare și fidelizare. Atât de mult succes au aceste promoții încât au devenit asociate aproape exclusiv cu gambling-ul. Scopul acestor bonusuri este pe de-o parte să facă jucătorii să se întoarcă la același cazinou după ce au încercat serviciile, iar pe de altă parte să facă jucătorii să încerce și alte zone noi de pe platformă.
Un exemplu similar de fidelizare și bonusare este întâlnit și la companiile de trading și investiții la bursă, acolo unde jucătorii sunt invitați să încerce serviciile și să exploreze instrumentele disponibile. De asemenea, unele exchange-uri de pe piața de cripto oferă recompense sub forma unor criptomonede în secțiunile de educație, acolo unde clienții pot descoperi cum funcționează anumite tehnologii blockchain. Secretul constă în a face clienții să interacționeze cu platforma sau serviciile. În industria software, multe companii oferă perioade demo sau coduri bonus speciale care oferă acces la anumite secțiuni dintre cele disponibile.
Newsletter-ul este și el un instrument folosit adesea în campaniile de CRM. Acesta poate ajuta la menținerea contactului cu clienții, reactivarea celor aflați în stand-by și cross-selling.
Puterea campaniilor integrate
Pentru multă vreme, campaniile de achiziție și retenție au fost lansate izolat. Acest lucru ducea adesea la desincronizare și pierderea multor oportunități. Strategiile de marketing integrate actuale sunt mult mai eficiente, ajutând la optimizarea ciclului de viață și valorii conturilor de client. Departamentele de social media, SEO, PPC, CRM și data analytics pot schimba informații prețioase între ele pentru crearea unor campanii eficiente pe termen lung.
Cum să te remarci în campaniile de fidelizare
În funcție de tipul de business, vei avea nevoie să adaptezi campaniile de fidelizare și CRM la profilul clienților tăi. Personalizarea este cea care face diferența, așa că ia-ți timpul necesar pentru a găsi punctele de contact dintre serviciile tale și nevoi sau momente-cheie în care se află clienții tăi.
Online-ul aduce atât o deschidere mai mare, cât și o competiție pe măsură. Pentru a te face remarcat va fi nevoie să creezi campanii de CRM personalizate, livrate pe canalul potrivit. Cele mai bune insight-uri vor veni din analiza profilului clienților tăi, precum și a modului încare aceștia interacționează atât cu produsele tale, cât și cu produse adiacente.
O campanie eficientă de CRM va contribui pe termen lung la succesul afacerii prin consolidarea brandului, loializarea clienților și creșterea valorii de business a acestora.
0 Comentarii