# Senatorul Andrei s-a împăunat cu refacerea Transfăgărăşanului, deşi n-are niciun merit. # Reparaţiile au fost făcute de CNADNR pentru ca să se poată desfăşura Raliul Argeşului. La finele săptămânii trecute, aproape că n-a fost canal media care să nu ridice în slăvi vizita de lucru făcută pe Transfăgărăşan de Stăpânul PDL-Argeş, Mircea Andrei, însoţit de o numeroasă delegaţie de partid, plus ministrul de Externe, Teodor Baconschi. Evenimentul s-a derulat cu atâta repeziciune, încât fabricile de conserve, cremă de ghete şi şaormăriile din judeţ au fost luate pe nepregătite şi n-au reuşit să-şi decoreze produsele în timp util cu mesaje informative despre măreaţa vizită. Scopul numeroasei delegaţii portocalii a fost acela de a inspecta lucrările de reparare a Transfăgărăşanului, începute de vreo două-trei săptămâni, şi de a se împăuna apoi cu meritele pentru această operaţiune. Scenariul fiind făcut, treaba a ieşit ca la carte. Pe lângă Mircea Andrei şi ministrul Baconschi, s-au îngrămădit în delegaţie mai toţi şefuleţii din partid, care şi-au tocit niţel pantofii, coborâţi din limuzine pentru poza şi filmarea de grup care să reliefeze măreaţa realizare de pe Transfăgărăşan. Totul urmat de nişte declaraţii atât de sforăitoare, încât au pus pe fugă şi sălbăticiunile zonei. Minciuna are însă picioare scurte. Astfel că toată scena montată de Mircea Andrei&Co pe Transfăgărăşan avea să se dovedească o mare cacealma. În stilul politic golănesc întâlnit şi în alte cazuri (cum ar fi pozele făcute de Andrei la lansarea proiectelor muncite de alţii), portocaliii senatorului de Dâmboviţa au prins din zbor o lucrare de a cărei realizare n-au niciun merit, după care au dat buzna să-şi facă imagine pe spinarea altora. Realitatea este că pedeliştii argeşeni nici măcar n-au mirosit pe unde s-au făcut diligenţele pentru reparaţiile care se fac acum de urgenţă pe Transfăgărăşan. După cum vom vedea, ele au fost demarate nu pentru că s-a luptat din greu Mircea Andrei să care bani de la Guvern, cum a sunat lauda făcută la colţ de drum, ci pentru că, de vineri până duminică, se va desfăşura în zonă Raliul Argeşului, ca a patra etapă din sezonul 2011 al Campionatului Naţional de Raliuri. Iar „responsabil” pentru reparaţiile făcute este organizatorul Raliului, Norris Măgeanu, care s-a zbătut şi în final a reuşit să obţină sprijinul pentru lucrări de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), astfel încât traseul pe care se va desfăşura concursul să se prezinte în bune condiţii pentru bolizii prezenţi la start.
Norris Măgeanu mulţumeşte Companiei Naţionale de Drumuri, nicidecum lui Mircea Andrei
De altfel, prezent marţi la o conferinţă de presă la Consiliul Judeţean, Norris Măgeanu a ţinut să mulţumească CNADNR şi numeroaselor echipe de drumari care execută asfaltarea (fără să pomenească nimic de Mircea Andrei şi liota care l-a însoţit la vânătoarea de imagine mincinoasă), fapt care va asigura desfăşurarea Raliului Argeşului în condiţii excelente, eliminându-se astfel o serie de temeri apărute anterior. Trebuie spus că iniţial apăruse un comunicat în care se arăta că „în urma vizionării traseului de concurs de către preşedintele Comisiei Naţionale de Raliuri, Silviu Moraru şi secretarul Vlad Marinescu, s-au constatat unele probleme, care pun în pericol chiar organizarea etapei”. Comunicat contrazis imediat de Norris Măgeanu, care a spus că le mulţumeşte celor de la Comisia de Raliuri, însă „la deschiderea oficială, Transfăgărăşanul va fi o şosea cu totul altfel decât acum două săptămâni. Noi ne continuăm, cu suportul CNADNR, munca la reabilitarea traseului şi sperăm să ne întâlnim cu actorii marelui circ al raliurilor conform regulamentelor în vigoare”. De altfel, implicarea decisivă a organizatorului Raliului Argeşului în lucrările de pe Transfăgărăşan ne-a fost recunoscută chiar la faţa locului, de către cei implicaţi în executare. Potrivit drumarilor, mai tot timpul, la locul faptei, a fost văzut pe post de „diriginte de şantier” Norris Măgeanu, care a luat chiar şi imagini cu proaspătul asfalt. Mai mult decât atât, ni s-a mai spus că nu s-a mai pus nici folie pe vreo groapă de pe alt drum naţional, toate forţele de la Drumuri Naţionale fiind „duse de Măgeanu pe Transfăgărăşan”.
Mega-show-ul pregătit pentru Raliul Argeşului reliefează şi mai clar cacealmaua lui Andrei
Că toată efervescenţa de lucrări de pe Transfăgărăşan este destinată Raliului Argeşului şi nicidecum promisiunilor lui Mircea Andrei şi a banilor aduşi cu roaba de acesta de la Guvern, o dovedeşte spectacolul în sine pregătit pentru evenimentul automobilistic, la care vor participa o mulţime de vedete naţionale.
Conform organizatorilor, vineri, la shakedown, vor fi la start Corina Ungureanu, Monica Roşu, Otilia Bădescu, Leonard Doroftei sau Adelina Pestriţu. Sâmbătă, pe Transfăgărăşan, ostilităţile se vor desfăşura sub privirile şi tobele maestrului Ovidiu Lipan Ţăndărică, pentru ca seara, la Rally Party, piloţii şi toţi ceilalţi angrenaţi în Raliul Argeşului să se întâlnească cu Horia Brenciu şi orchestra sa. Duminică, echipa se întregeşte cu Monica Iagăr, Bosquito, Fanfara 10 Prăjini, Elena Matei şi mulţi alţii, care vor fi prezenţi la Rally Show, dar şi la un concert incendiar, care va începe la ora 15:00, odată cu festivitatea de premiere. Se putea organiza un astfel de mega-show, pe un Transfăgărăşan plin de gropi? Nicidecum. Tocmai acesta a fost şi motivul pentru care s-a lucrat la foc automat pentru reabilitare, lucru care n-are nimic în comun cu fanfaronada de doi bani a lui Mircea Andrei şi a celorlalţi aghiotanţi, care au vrut să-şi vadă mutrele în presă, lăudându-se cu o… cacealma.
Să râdem cu Mircea Andrei
Dar ca să vedeţi cât de penibilă este situaţia şi până unde a putut merge Mircea Andrei cu scamatoriile de imagine, vă vom delecta şi cu câteva din declaraţiile sale sforăitoare făcute la cald pe Transfăgărăşanul pe care tocmai gâfâia de atâta efort făcut să care banii de la Guvern pentru asfaltare:
# „Toamna trecută, am făcut această promisiune argeşenilor, iar astăzi aţi văzut două feţe: porţiunea stricată de drum pe care o reprezintă PSD şi porţiunea refăcută, pe care o reprezintă PDL. Transfăgărăşanul nu a mai fost reabilitat de 30 de ani. Nu este importantă valoarea investiţiei, cât contează enorm că zona Curtea de Argeş îşi reface acest drum strategic”, a spus senatorul Mircea Andrei. „Reabilitarea acestui drum nu este un lucru uşor. Nu vorbim aici de două străduţe”, a completat senatorul Andrei.
# De altfel, liderul PDL Argeş a precizat că deputatul PSD Mircea Drăghici ar fi trebuit să fie extrem de interesat de asfaltarea Transfăgărăşanului, fiind cea mai importantă lucrare din colegiul său: „Drăghici trebuia să ne aştepte cu o lopată în mână, să dea un pic de zgură. Dar el doar şi-a pus poza prin comune, în rest… are interdicţie să se întâlnească cu munca, el se întâlneşte doar cu firma de consultanţă. În plus, în urma presiunilor constante ale lui Ştefan Lăzăroiu şi având un procent din ce în ce mai mic, am înţeles că e pe la 26%, se pare că Drăghici nici nu mai ştie ce spune”, a adăugat senatorul Mircea Andrei. (Ioana ŞTEFAN, Mihai BĂDESCU)