# De miercuri, 1 februarie, odată cu eliminarea timbrului de mediu, se așteaptă o avalanșă de înmatriculări de vehicule la Pitești: peste 10.000!
De miercuri, 1 februarie, prin intrarea în vigoare a Legii nr.1/2017, se elimină timbrul de mediu care se achita pentru înmatricularea vehiculelor. În acest context, este de așteptat un aflux de cetăţeni la ghişee în vederea înmatriculării definitive a vehiculelor.
„Din datele şi informaţiile pe care le deţinem, vor fi în jur de 10.000 de persoane care vor veni să-şi înmatriculeze definitiv maşinile. Este vorba de cele aduse din străinătate pentru care s-au emis deja numere provizorii de circulaţie. La acestea se adaugă alte persoane (peste 5000) care vor veni să-şi înmatriculeze definitiv maşinile înmatriculate în Bulgaria sau cele care au cumpărat maşini în ultimii ani, iar acestea au rămas înmatriculate pe numele vânzătorului. La această problemă se adaugă numărul mare de cetăţeni care vin să-şi preschimbe permisele de conducere (cca 300 pe zi). Aici avem un număr mare de persoane întrucât acum 20 de ani, începând cu 1996-1997, fostele carnete de conducere au fost înlocuite cu permisele plastifiate în formatul actual”, explică prefectul de Argeș, Cristian Soare.
În aceste condiţii, au fost luate mai multe măsuri pentru evitarea aglomerației la ghişee. Ghişeul de programare pentru examinare şi solicitarea de obţinere a permisului de conducere a fost mutat în zona sălii de examinare, unde intrarea se face dinspre clădirea BCR. „În această situaţie am câştigat un ghişeu care va deservi activitatea de la preschimbare permise de conducere. În total avem acum trei ghişee”, explică prefectul.
Emil Angheloiu: „Avem posibilitatea să setăm ca acest aparat să personalizeze numărul de ordine pentru fiecare cetățean”
În plus, marți, cu o zi înainte de intrarea în vigoare a Legii nr.1/2017, a fost finalizată montarea unui sistem electronic de atribuire bonuri de ordine, care va fi funcţional de miercuri și care va reduce cozile de la ghişee.
„Acest sistem prezintă foarte multe avantaje. Fiecare cetățean își setează operațiunea pentru care dorește să apeleze la serviciile noastre, i se atribuie un număr de ordine și i se face o estimare privind ora la care va fi soluționată cererea dumnealui și la ce ghișeu anume. În acest fel, încercăm să evităm, pe cât posibil, statul peste măsură în așteptarea serviciilor noastre de la ghișee și, cu acest aparat, care funcționează în condiții absolut optime, noi suntem convinși că vom face față tuturor solicitărilor cetățenilor. Noi avem posibilitatea să setăm ca acest aparat să personalizeze numărul de ordine pentru fiecare cetățean, cu nume, prenume, CNP pentru a nu se crea niciun fel de confuzii”, ne-a declarat comisarul-șef Emil Angheloiu, şeful de la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Argeş.
Pentru a face față avalanșelor de cereri, lucrătorii Serviciului vor rămâne şi după program până vor soluţiona toate cererile cetăţenilor primite în acea zi.
„Deşi vom avea zilnic între 1.200 – 1.500 de oameni la ghişee, sperăm ca toate aceste măsuri să contribuie la evitarea aglomeraţiei din zona de relaţii cu publicul a Serviciului şi să facem faţă acestei situaţii”, spune prefectul Cristian Soare.