Senatorul Bica, interpelare pe tema modernizării şi electrificării căii ferate Bucureşti-Piteşti

de | 20.01.2022 13:25 | Actualitate, Economie, Politica si Administratie

Senatorul PNL de Argeș Dănuț Bica s-a adresat lui Sorin Mihai Grindeanu, viceprim-ministru, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, în ceea ce privește modernizarea și electrificarea căii ferate București-Pitești prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență. Parlamentarul de Argeș a spus: ”PNRR reprezintă o oportunitate deosebită pentru extinderea, reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transporturi din țara noastră prin finanțarea unor investiții deosebit de importante pentru care bugetul național nu a putut asigura resursele necesare.

Este de apreciat faptul că între proiectele prioritare incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență se regăsește și cel referitor la modernizarea și electrificarea magistralei feroviare București-Pitești, parte importantă din Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T), care urmează să obțină o finanțare în valoare de 223 milioane de euro, fără TVA. Aceasta este a doua cale ferată din Ţara Românească ca vechime, fiind inaugurată la 13 septembrie 1872 și având o mare importanță economică și strategică încă de la punerea ei în funcțiune. Este neelectrificată, cu excepția a 9 kilometri între București și Chitila, este dublată doar pe tronsonul Golești-Chitila și nu a beneficiat de lucrări de reparații capitale din anul 1997, fapt care o înscrie între cele mai lente magistrale feroviare din țară. Modernizarea și electrificarea acestei linii, generând creșterea vitezei de circulație a trenurilor pentru mărfuri și călători, va stimula transportul pe calea ferată, mult mai puțin poluant decât cel rutier.

Citește și Retehnologizarea amenajărilor hidroenergetice ale Hidroelectrica SA, în atenţia senatorului Dănuţ Bica

Având în vedere faptul că investițiile finanțate prin Mecanismul de Redresare și Reziliență trebuie pregătite și finalizate relativ rapid, până la 31 august 2026, vă solicit să răspundeți la următoarele întrebări: Care sunt termenele pe care vi le propuneți pentru demararea, respectiv finalizarea efectivă a lucrărilor de modernizare și electrificare a magistralei feroviare București-Pitești?; Care sunt lucrările ce fac obiectul proiectului? Pe lângă modernizarea și electrificarea căii de rulare a trenurilor va fi realizată și reabilitarea stațiilor de cale ferată, ținând cont că majoritatea se află într-un stadiu avansat de degradare?; Ce regim de viteză va fi permis pentru trenurile de călători și pentru cele de mărfuri după finalizarea lucrărilor de modernizare și electrificare pe această magistrală feroviară care reprezintă o componentă importantă a Coridorului IV Pan-European Feroviar?”.

Citește și Senatorul Dănuţ Bica vrea perdele forestiere pentru protecţia A1

Distribuie!

Articol scris de Marius Ionel

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

1 Comentariu

  1. În continuarea acestei linii trebuie reparată porțiunea până la Craiova și construită o cale ferată între Pitești și Râmnicu Vâlcea.