Web Analytics
scris joi, 20.01.2022

Senatorul Bica, interpelare pe tema modernizării şi electrificării căii ferate Bucureşti-Piteşti

Senatorul PNL de Argeș Dănuț Bica s-a adresat lui Sorin Mihai Grindeanu, viceprim-ministru, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, în ceea ce privește modernizarea și electrificarea căii ferate București-Pitești prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență. Parlamentarul de Argeș a spus: ”PNRR reprezintă o oportunitate deosebită pentru extinderea, reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transporturi din țara noastră prin finanțarea unor investiții deosebit de importante pentru care bugetul național nu a putut asigura resursele necesare.

Senatorul Bica, interpelare pe tema modernizării şi electrificării căii ferate Bucureşti-Piteşti

Este de apreciat faptul că între proiectele prioritare incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență se regăsește și cel referitor la modernizarea și electrificarea magistralei feroviare București-Pitești, parte importantă din Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T), care urmează să obțină o finanțare în valoare de 223 milioane de euro, fără TVA. Aceasta este a doua cale ferată din Ţara Românească ca vechime, fiind inaugurată la 13 septembrie 1872 și având o mare importanță economică și strategică încă de la punerea ei în funcțiune. Este neelectrificată, cu excepția a 9 kilometri între București și Chitila, este dublată doar pe tronsonul Golești-Chitila și nu a beneficiat de lucrări de reparații capitale din anul 1997, fapt care o înscrie între cele mai lente magistrale feroviare din țară. Modernizarea și electrificarea acestei linii, generând creșterea vitezei de circulație a trenurilor pentru mărfuri și călători, va stimula transportul pe calea ferată, mult mai puțin poluant decât cel rutier.

Citește și Retehnologizarea amenajărilor hidroenergetice ale Hidroelectrica SA, în atenţia senatorului Dănuţ Bica

Având în vedere faptul că investițiile finanțate prin Mecanismul de Redresare și Reziliență trebuie pregătite și finalizate relativ rapid, până la 31 august 2026, vă solicit să răspundeți la următoarele întrebări: Care sunt termenele pe care vi le propuneți pentru demararea, respectiv finalizarea efectivă a lucrărilor de modernizare și electrificare a magistralei feroviare București-Pitești?; Care sunt lucrările ce fac obiectul proiectului? Pe lângă modernizarea și electrificarea căii de rulare a trenurilor va fi realizată și reabilitarea stațiilor de cale ferată, ținând cont că majoritatea se află într-un stadiu avansat de degradare?; Ce regim de viteză va fi permis pentru trenurile de călători și pentru cele de mărfuri după finalizarea lucrărilor de modernizare și electrificare pe această magistrală feroviară care reprezintă o componentă importantă a Coridorului IV Pan-European Feroviar?”.

Citește și Senatorul Dănuţ Bica vrea perdele forestiere pentru protecţia A1

Distribuie!

1 Comentariu

  1. În continuarea acestei linii trebuie reparată porțiunea până la Craiova și construită o cale ferată între Pitești și Râmnicu Vâlcea.

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

De la Crin, la cer senin…

La PSD Argeș, se schimbă obiceiurile de consum în materie de insucces. Înfrângerea a devenit pretext motivațional. Nu e rușine, ci, dimpotrivă,...

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...

Surplus de taxiuri la Câmpulung

De peste două decenii se chinuie administrația din Câmpulung să adapteze numărul autorizațiilor taxi atribuite în vederea efectuării acestui tip de...