Web Analytics

Şcoala „Tudor Vladimirescu” din Piteşti – parteneră într-un proiect internaţional. Medii de socializare on line – învăţarea în mediu natural

de | 10.10.2019 13:31 | Actualitate

Începând cu 1 octombrie 2018, Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” Pitești este parteneră, alături de școli din Italia, Turcia, Polonia și Bulgaria, în cadrul unui parteneriat strategic Erasmus+, denumit „Social Media – Natural Learning Environment”, nr. 2018-1-IT02-KA229-048268_4, proiect finanțat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP), cu sprijinul Comisiei Europene, cu un buget de 26651.00 euro.

Acest parteneriat, bazat pe cooperarea europeană, își propune să facă elevii conștienți de necesitatea utilizării raționale, eficiente și sigure a mediilor de socializare, prevenind abandonul școlar. Promovează competențele-cheie de „învățare pentru a învăța” – abilitatea de a-și organiza propria strategie de învățare printr-o gestionare eficientă a timpului și a informațiilor. Aceasta include cunoașterea nevoilor de învățare. Astfel, elevii noștri pot câștiga, procesa și adapta noi cunoștințe și abilități.
În primul an al proiectului, ne-am axat pe organizarea unor activități în cadrul cărora elevii să discute, alături de cadre didactice, specialiști, despre efectele negative pe care le poate avea utilizarea în exces a mediilor de socializare on line. Ca alternativă, am înființat în școlile partenere diverse cluburi de hobby, „Hobies Clubs”. Aceste cluburi se concentrează pe subiecte diverse, contribuind atât la folosirea activă a timpului liber, cât și la pregătirea efectivă a elevilor pentru anumite meserii, ocupații și cariere.
În școala noastră, elevii au putut frecventa cluburile de tradiție, precum ansamblul coral „Dorulețul”, ansamblurile sportive de handbal și fotbal fete și clubul de teatru. Lor li s-au adăugat cluburi de hobby noi: Clubul de pictură, Clubul de lectură, Clubul de Origami și Quilling. Aceste cluburi au avut o activitate bogată în primul an al proiectului prin participarea la diverse manifestări cultural-artistice și sportive, au obținut premii și medalii sau au confecționat obiecte decorative necesare desfășurării unor activități derulate în școală sau în școlile partenere – schimburi de cadouri.

Sute de elevi participanți

Finalizarea primului an al proiectului am marcat-o printr-o sesiune de informare/ diseminare, organizată în 5 iunie 2019. Pe lângă cei 79 de elevi înscriși în cluburile de hobby, au participat și alți elevi din școală, cadre didactice și părinți. Au fost prezenți invitați din partea I.Ș.J. Argeș, doamna inspector şcolar general adjunct Eugenia Jianu, reprezentanții Primăriei Pitești, doamna Luminița Nicolae, consilier Cabinet primar, și domnul Teodorescu Dănuț Mihail, director executiv Direcția Servicii Publice, precum și părinții elevilor participanți la mobilitățile din Italia și Polonia.
Au fost prezentate aspecte din cadrul mobilităților din Izmir – Turcia, Caltanissetta – Italia și Zagorze – Polonia. Elevii și părinții acestora au împărtășit impresiile legate de experiența participării la vizitele în școlile din Italia și Polonia, impactul educațional și cultural pe care aceste vizite l-au avut asupra lor.
În partea a doua, au fost acordate certificate și diplome de participare cadrelor didactice, precum și elevilor din cadrul cluburilor de hobby. Au fost oferite premii elevilor participanți la diferite competiii sau activități cultural-artistice.
Având în vedere faptul că internetul este una dintre cele mai mari invenții ale vremurilor noastre și că majoritatea dintre noi nu ne putem imagina viața fără el, ca să nu mai vorbim de generația mai tânără, proiectul propune ca, în al doilea an, să utilizăm aplicațiile care pot fi folosite în domeniul educației, bazate pe exploatarea inteligenței colective, respectiv instrumentele Web 2.0. Pentru mulți elevi, ele reprezintă un mediu de învățare mai natural decât școala reală, un mediu în care se simt confortabil și sunt motivați să exploreze, să descopere, să creeze și să îndeplinească sarcini. În al doilea rând, rețelele sociale permit profesorilor să împărtășească cele mai bune practici și să coopereze mai eficient cu alți colegi din alte țări.

Proiectul continuă între 21-25 octombrie

Aspectele legate de aceste probleme vor fi dezbătute în cadrul celei de-a patra mobilități, care se va desfășura în școala noastră în perioada 21-25 octombrie 2019. Activitățile se vor deschide prin spectacolul muzical-literar-coregrafic de bun venit, prezentat de elevii școlii noastre luni, 21 octombrie, începând cu ora 10:00. Programul activităților mai include: lecții interactive, la care vor participa, alături de elevii școlii noastre, 26 de elevi din țările partenere, activități în cadrul cărora elevii, împărțiți în echipe mixte, vor realiza microbloguri pe teme legate de activitatea școlară și extrașcolară, prezentarea unor muzicieni celebri din fiecare țară parteneră, audiții muzicale la Filarmonica Pitești, ateliere de olărit, dansuri și cântece populare românești, vizite cultural-educative la București, Curtea de Argeș și Topoloveni, seri distractive.
În ultima zi a proiectului va fi prezentată revista „Alternative” nr. 3, revistă elaborată în cadrul proiectului, se vor înmâna certificatele de participare și se va organiza tradiționalul schimb de cadouri. Apoi, cei 41 de invitați vor lua parte la „Târgul de toamnă”, organizat în incinta Structurii Nr. 2, iar seara, la „Focul lui Sumedru”, organizat în orașul Topoloveni.
Datorită acestui proiect, elevii noștri vor avea șansa de a înțelege diversitatea culturilor și valorilor europene, se vor pregăti pentru a fi membri ai unei societăți globale bazate pe cunoaștere și dialog intercultural. Atât elevii, cât și profesorii își vor dezvolta competențele-cheie, esențiale pentru dezvoltarea lor personală și integrarea socioprofesională și pentru o cetățenie europeană activă și își vor spori mobilitatea educațională și profesională în Europa și în întreaga lume.
Coordonator proiect, prof. Sima Camelia-Zoica, Şcoala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” Piteşti

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii