Guvernul a modificat recent legislația referitoare la turism, introducând o serie de prevederi care vizează atât consumatorii, cât și operatorii economici din domeniu. Noutățile privesc organizarea și desfășurarea activității de turism și vizează aspecte precum protecția turiștilor, funcționarea Organizațiilor de Management al Destinației (OMD) și facilitarea activității hoteliere.
Citește și: Risc mare de avalanșă în zonele montane înalte
Modificarea OG 58/1998 privind turismul a fost oficializată recent prin OUG 150/2024, care este în vigoare din 19 decembrie 2024. Actul conține câteva schimbări notabile, pe care le detaliem în continuare.
Obligația de restituire a banilor turiștilor
OUG 150/2024 introduce o nouă prevedere, conform căreia operatorii economici din turism sunt obligați să ofere servicii la același tip și categorie sau superioare, cu acceptul turistului, sau să restituie în termen de maximum 14 zile sumele achitate de către turiști pentru achiziționarea sau rezervarea serviciilor turistice care nu au putut fi prestate sau au fost prestate parțial, din vina exclusivă a operatorului economic. Această prevedere nu se aplică serviciilor care fac parte dintr-un pachet de călătorie sau constituie un serviciu de călătorie asociat, conform OG 2/2018.
Introducerea acestei obligații de restituire elimină o lacună legislativă existentă anterior, care lăsa turiștii fără soluții, altele decât instanțele de judecată, în fața unor practici neconforme ale unor operatori economici.
Citește și: Au răsunat colindele la Mioveni
0 Comentarii