Copos negociază vânzarea producătorului de motoare electrice Ana Imep către liderul global în domeniu, potrivit site-ului mirsanu.ro. Astfel, gigantul japonez Nidec Motor Corporation, lider global în producția de motoare electrice, cu o valoare de piață de circa 20 de miliarde de euro, negociază achiziția afacerii Ana Imep, deținute de către familia omului de afaceri George Copos, prin intermediul vehiculului de investiții cipriot Megapearl Limited, au declarat pentru jurnalul de tranzacții mirsanu.ro surse din piață. Tranzacția de vânzare a afacerii Ana Imep este estimată de către surse din piața de fuziuni și achiziții în jurul valorii de 10 milioane de euro, în condițiile în care compania face eforturi de redresare după declinul puternic pe care l-a înregistrat în ultimul deceniu pe fondul crizei economice. Deși reprezentanții Ana Imep și ai concernului japonez Nidec nu au făcut niciun comentariu pe marginea acestui subiect până în prezent, totuși compania niponă a trimis aceleiași surse faptul că „Nidec se uită constant la oportunități pentru a-și extinde afacerile prin achiziții atât în Japonia, cât și în străinătate. Din păcate, totuși, nu putem comenta asupra unor cazuri specifice”.
O companie de miliarde
Nidec Motor Corporation are o valoare de piață echivalentă cu 19,5 miliarde de euro pe bursa de la Tokyo, respectiv de 20,3 miliarde de dolari pe bursa de la New York, și este prezentă discret în România din 2013 prin intermediul companiei Nidec ASI Ro, cu birouri la București și cu hale de producție la Crevedia, în județul Dâmbovița. Nidec Asi Ro SRL, subisdiara locală a japonezilor preluată indirect odată cu achiziția Ansaldo Sistemi Industriali din Italia, a raportat pentru 2014 un profit net de 0,48 milioane euro la o cifră de afaceri de 2,52 milioane euro, adică o marjă netă de aproape 20%, la un personal mediu format din 83 de angajați. Grupul japonez este într-o campanie de expansiune la nivel global, bazată pe fuziuni și achiziții în piețele în care nu are încă o prezență robustă. Ținta sa declarată este de a deveni nr.1 în lume în toată gama de producție de motoare electrice și industriale de la cele de putere mică până la cele cu capacitate mare, iar strategia Nidec pentru a atinge acest obiectiv este de a-și dezvolta baze majore de producție, cercetare – dezvoltare și vânzări în piețele – cheie pe care le vizează.
Şi Diego Prada a încercat relansarea cu ajutorul pieţelor asiatice
Orientarea lui George Copos către gigantul japonez în vederea unei eventuale vânzări a Ana IMEP nu este singulară. Ginerele acestuia, Diego Prada, cel care a condus fabrica de la Pitești în perioada în care socrul său s-a aflat la pușcărie, dar care a părăsit acest post într-un mod neașteptat în noiembrie 2015, a încercat și el relansarea Ana IMEP cu ajutorul chinezilor și al sud coreenilor. Acesta a încercat să câștige noi piețe și chiar să stopeze concedierile și să ridice confortul angajaților de la motoare electrice, după ce mai bine de 15 ani socrul său a redus drastic numărul angajaților de la aproape 3000 la privatizare la nici 300 în prezent și a pierdut rând pe rând aproape toate piețele tradiționale ale fabricii.
Florin Silvestru