Web Analytics

Robert Vişoiu: „Am început să practic automobilismul cu unicul scop de a ajunge în Formula 1”

de | 20.08.2014 18:32 | Sport

# Exclusivitate. Piteşteanul cu cele mai mari şanse de a fi primul român în Marele Circ.

La sfârșitul lunii iulie, pilotul piteștean Robert Vișoiu (echipa Arden International) a ocupat locul al treilea în prima cursă de pe celebrul circuit maghiar Hungaroring, cursă ce face parte din competiția de automobilism GP3 Series. Un circuit unde Robert se simte foarte bine și unde a triumfat anul trecut. Recentul rezultat de la Hungaroring confirmă din nou faptul că ascensiunea lui Robert Vișoiu în lumea automobilismului continuă și în același timp dă speranțe pentru o clasare cel puțin la fel de bună și în viitoarea cursă, ce se va desfășura în perioada 22-24 august pe un alt circuit faimos, cel din Belgia de la Spa-Francorchamps.  Campionatul de GP3 este considerat de mulți specialiști o anticameră pentru Formula 1. Iar visul lui Robert este de a concura nu peste mult timp în Marele Circ și de a fi primul român ce ajunge acolo.  La doar 18 ani, Robert este considerat unul dintre cele mai mari talente ale automobilismului internațional. Robert ne-a acordat un interviu în exclusivitate în care ne-a vorbit despre rezultatele și aspirațiile sale.

# Ai mai avut două podiumuri în 2012 la Hungaroring, anul trecut când concurai în Campionatul Italian de Formula 3, anul trecut în GP3 ai câştigat, iar acum ai ocupat locul trei. Ce are acest circuit de te simţi atât de bine pe el?
– Într-adevăr am avut mereu evoluții bune pe Hungaroring. Parțial pentru că traseul este unul tehnic, care îmi place. O altă explicație ar fi faptul că atunci când alergăm în Ungaria sezonul este de regulă deja la jumătate. Avem timp, atât eu, cât și echipa,  înțelegem ce trebuie să cerem de la monopost și cum să îl setăm în vederea curselor. Cred că cea mai importantă componentă este cea legată de motivație. Neavând o cursă „acasă”, Hungaroring-ul este locul în care vin cei mai mulți spectatori din România. Prezența lor mă onorează și mă obligă în același timp. Simt o emoție deosebită când văd tricolorul fluturat în tribune!
# Anul trecut ai fost pe locul 11 în GP3 Series, cu două victorii superbe înregistrate în acel sezon. Ce clasare ți-ai propus la finalul actualului sezon de GP3?
– Echipa a avut câteva dificultăți în a găsi setup-ul potrivit la primele etape și asta m-a încurcat mult în economia clasamentului general. Acum pare că lucrurile se îndreaptă totuși într-o direcție bună și putem începe să facem calcule. Nu știu exact cât de sus pot ajunge în clasamentul final, dar e un campionat cu mulți piloți rapizi, iar o parte bună dintre ei nu și-au demonstrat încă adevăratul potențial. Cred că lucrurile în a doua parte a campionatului vor evolua spre binele nostru și sper într-o clasare cât mai sus în clasament.
# Formula 1 este un vis interzis pentru români deocamdată. Pentru tine, graţie calităţilor şi rezultatelor tale, este un vis pe cale de a deveni nu peste mulţi ani realitate. Te vezi în Formula 1 până în 2020?
– Am început să practic acest sport cu unicul scop de a ajunge în Formula 1 și tot ce fac e pentru a reuși să-mi ating dezideratul. Prezenţa mea acolo ar fi cu adevărat un vis devenit realitate, dar pentru asta e nevoie în primul rând ca eu să fiu suficient de rapid și de bun pentru a merita această onoare. Voi face tot ce depinde de mine și știu că cei care mă susțin fac tot ce pot pentru a mă ajuta.
# Patronul echipei pentru care concurezi este Christian Horner, cel care conduce și echipa de Formula 1 Red Bull Racing. Cât de mari sunt şansele să ajungi în Formula 1 prin filiera Red Bull Racing ?
– Cei de la Red Bull au o filiera foarte bine pusă la punct, cu mulți piloți pe care îi pregătesc separat de ce se întâmplă la echipa Arden din care fac parte. Nu exclud nicio pistă și nu voi înceta să urmăresc nicio cale de a ajunge în Formula 1, însă în acest moment cei de la Red Bull se concentrează în alte direcții.
# De câte ori te-ai întâlnit cu Christian Horner şi Mark Webber până acum ?
– Am avut ocazia să vorbesc cu ei de mai multe ori, ca şi cu alți componenți Red Bull Racing și nu numai. Sunt oameni deosebit de muncitori și adevărate exemple pentru orice tânăr care vrea să ajungă între cei mai buni. Am avut foarte multe de învățat de la ei.

„Ar fi o onoare pentru mine să le pot oferi celor de la Conarg un spațiu pe o mașină de Formula 1 într-o zi!”

# Care este pilotul tău preferat din Formula 1?
– Îmi plac piloții tineri care demonstrează că munca pe care au depus-o i-a dus acolo unde sunt acum. Grosjean si Magnussen sunt doi dintre aceștia, dar îmi place si Bottas. Cu o parte dintre piloți am avut ocazia să mă intersectez în paddock și am rămas surprins de cât de volubili sunt. E necesar să ai această calitate pentru a lua parte cu succes la conferințele de presă și evenimentele de PR.
# Conarg este sponsorul tău şi singura firmă românească ce apare ca sponsor la un asemenea nivel în sporturile cu motor. Ar putea fi Conarg în viitor unul dintre sponsorii tăi şi în… Formula 1?
– Sprijinul pe care l-am primit în carieră este elementul central al parcursului meu la curse. Conarg este brandul care m-a ajutat să fiu unde sunt și fără implicarea trup și suflet a tatălui meu (Valentin Vișoiu, n.red) probabil că nu ați fi auzit acum de mine. Sunt extrem de recunoscător și ar fi o onoare deosebită pentru mine să le pot oferi un spațiu pe o mașină de Formula 1 într-o zi. Pentru asta lupt!
# Dacă nu mă înşel, în acest an ţi-ai luat permisul de conducere. A fost cea mai uşoară cursă din viaţa ta?
– E, de fapt, foarte nostim, dar nu a fost cea mai ușoară cursă. Am învățat mult și am fost foarte atent la teorie, pentru că pilotajul sportiv și condusul pe drumul public nu au nimic în comun. Pe stradă conduc cu atenție și fără excese. Cred că cel mai important e să ajung din punctul A în punctul B în siguranță. La curse, în schimb… e cu totul altă discuție (zâmbește).
Denis Grigorescu
Foto: Sam Bloxham/GP3 Series Media Service

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii