Web Analytics

Restaurant din Piteşti depistat cu branşament ilegal prin care se sustrăgea apa din sistemul public de alimentare

de | 5.09.2019 13:26 | Economie

În urma unei acțiuni de control care s-a desfășurat pe 28 august la un restaurant din Piteşti pe str. Negru Vodă, o echipă mixtă din cadrul S.C. Apă Canal 2000 S.A. a constatat că, pe lângă branşamentul de apă contorizat, care făcea obiectul contractului de furnizare încheiat cu operatorul, agentul economic mai deţinea un branşament de apă necontorizat, funcţional, reprezentând lucrare clandestină de ocolire a contorului, prin care era fraudat consumul de apă. Modalitatea prin care s-a descoperit furtul de apă în acest caz a fost următoarea: clientul a sesizat telefonic dispeceratul operatorului, pentru remedierea unei avarii (pierdere de apă) înainte de apometru. La faţa locului s-au efectuat manevre şi s-a constatat că unitatea de alimentaţie publică era alimentată cu apă, deşi robinetul de concesie era închis. În urma unei verificări amănunţite s-a constatat existenţa unui by-pass (branşament de apă necontorizat). Branşamentul clandestin a fost identificat la o distanţă de aproximativ 4 m.l. faţă de branşamentul contorizat şi robinetul de concesie.
Fiind întrunite elementele constitutive ale infracțiunii de furt de apă din sistemul public, la fața locului s-a prezentat un echipaj al Inspectoratului de Poliție al Județului Argeș – Poliţia Municipiului Piteşti, la solicitarea S.C. APĂ CANAL 2000 S.A., pentru aplicarea tuturor măsurilor legale prevăzute de Legea 286/2009 privind Codul Penal. Operatorul S.C. APĂ CANAL 2000 S.A. a calculat un prejudiciu conform prevederilor legale, reprezentând plata retroactivă a serviciilor de apă și de canalizare, calcul în sistem paușal, ţinând cont de obiectul activităţii desfăşurate de agentul economic, respectiv „restaurant”. De asemenea, agentul economic depistat cu branşament ilegal este obligat să achite şi contravaloarea lucrărilor de desfiinţare a branşamentului clandestin.

Articol scris de Alina Crangeanu

Distribuie!

1 Comentariu

  1. „… clientul a sesizat telefonic dispeceratul operatorului, pentru remedierea unei avarii (pierdere de apă) înainte de apometru … ”
    Prost sa fii, „noroc” sa ai !
    De fapt, daca il ducea cat de cat bibilica, nu recurgea la furtisag. Recurgea la… a fi om .