Web Analytics

„Renault nu a investit nici măcar un euro în noul spital de la Mioveni”

de | 4.04.2019 13:08 | Economie

# Exclusiv! Viceliderul Iordache a vorbit cu doi ziarişti de la „Tamedia”, cel mai puternic grup de presă din Elveţia # Alain Jourdan și Romain Michaud au vizitat redacția „Jurnalului de Argeș” pentru o documentare despre impactul Daciei în județul nostru, apoi au vorbit cu omul nr. 2 din conducerea Sindicatului Dacia, în cadrul unui interviu facilitat de ziarul nostru

Săptămâna trecută, timp de două zile, în Argeș s-au aflat doi jurnaliști din Elveția. Este vorba de Alain Jourdan, de la „Tribune de Geneve”, şi Romain Michaud, de la „24 Heures”. Cei doi jurnalişti au venit în România pentru a realiza un amplu reportaj legat de succesul spectaculos al mărcii Dacia pe piaţa europeană și în plan internațional şi de implicaţiile social-economice ale succesului uzinei de la Mioveni. Jurnaliştii din Elveţia au stat în redacția „Jurnalul de Argeș” timp de mai multe ore și i-au intervievat pe Denis Grigorescu, redactor-şef adjunct, şi pe Ion Iordache, vicelider SAD. Este pentru a doua oară în mai puțin de un an când ziariști de top din Europa vin să colaboreze cu „Jurnalul de Argeș”. În mai 2018, la „Jurnalul de Argeș” a venit Thomas Saintourens, jurnalist la celebrul ziar „Le Monde” din Paris. Acesta a venit la Pitești pentru a face un reportaj legat de afacerile italianului Nicola Inquieto, cel care este cercetat de Direcția Antimafia din cadrul Procuraturii Napoli pentru spălare de bani pentru clanul mafiot Casalese şi asociere şi participare în scopul comiterii de infracţiuni de tip mafiot.

Zona Mioveni, un Sillicon Valley al industriei auto grație Dacia

Colegul nostru Denis Grigorescu le-a explicat jurnaliștilor din Elveția evoluția Dacia și cum a schimbat radical privatizarea Dacia din iulie 1999 evoluția uzinei de la Mioveni. S-au făcut referiri și la rolul crucial în renașterea Dacia al regretatului Constantin Stroe, omul care s-a zbătut ca nimeni altul pentru ca Renault să vină și să preia Dacia. Iar rezultatele spectaculoase se văd nu doar în plan național, ci și în plan internațional, automobilele Dacia fiind vândute cu mare succes în câteva zeci de țări de pe glob.
Intervievat de jurnaliștii elvețieni, Denis Grigorescu le-a spus și că datorită Dacia zona Mioveni a devenit un Sillicon Valley al industriei auto din România și nu numai. Asta deoarece în zonă au venit zeci de furnizori de top ai Dacia, care și-au ridicat fabrici acolo, angajând mii și mii de oameni. Jurnaliștii străini au aflat și că în România peste 120.000 de oameni au un loc de muncă grație succesului Dacia și, implicit, al furnizorilor săi.
Ziariștii din Elveția au fost interesați și de nivelul salarial de la Dacia, fiind informați că acesta este unul foarte competitiv.

Ion Iordache: „Dacă s-ar face autostrada Pitești-Sibiu, prețul automobilelor produse de Dacia ar scădea”

Ziariștii de la trustul de presă elvețian „Tamedia” s-au întâlnit apoi în redacția „Jurnalului de Argeș” și cu Ion Iordache, viceliderul Sindicatului Automobile Dacia. Discuțiile începute cu Ion Iordache la „Jurnalul de Argeș” au continuat apoi în fața Prefecturii Argeș, unde ziariștii elevețieni au dorit să filmeze și câteva imagini.
„Autostrada Pitești-Sibiu este una extrem de importantă pentru Dacia. Dacă s-ar face această autostradă, prețul automobilelor produse de Dacia ar scădea, iar salariile noastre ar crește. Dorim cumva să forțăm guvernul să înceapă construcția acestei autostrăzi atât de importante. Practic, cea mai mare așteptare a salariaților Dacia este legată de realizarea acestei autostrăzi”, a spus Ion Iordache.
Viceliderul SAD a precizat și că „cei de la Renault și-au declarat intenția de a micșora producția de la Dacia din cauza lipsei infrastructurii. Există acest risc din 2020”.

Iordache: „Încă suntem considerați o țară marginală. Chiar Renault ne-a împărțit…”

Ion Iordache a avut și mai multe nemulțumiri pe care le-a expus jurnaliștilor elvețieni: „Încă suntem considerați o țară marginală. Chiar Renault ne-a împărțit, noi nu facem parte din gruparea Renault ce ține de Europa, facem parte din zona Euromed. Și, ca atare, salariile noastre nu sunt considerabile. Sunt foarte nemulțumit că Renault nu a investit măcar un euro în noul spital de la Mioveni”.
Noul spital din Mioveni, care va fi cel mai modern din România, va fi construit în urma unei investiții publice totale de 68 milioane euro.
Tot Ion Iordache a mai spus și că „în România corupția este profundă în toate structurile. Ca atare, guvernanții nu vor să acceseze fonduri europene, pentru că acestea sunt foarte controlate”. În încheiere, viceliderul SAD a vorbit și despre beneficiile incontestabile ale venirii Renault la Dacia: ”Nivelul de trai al angajaților Dacia a crescut grație investițiilor Renault. S-au făcut investiții și în condițiile de muncă, se fac investiții uriașe pentru mărirea capacității de producție”.

Grupul „Tamedia” cuprinde 60 de publicaţii din Elveţia

Ziarele pentru care lucrează cei doi jurnaliști elvețieni fac parte din puternicul grup de presă „Tamedia”, ce reuneşte peste 60 de publicaţii de top. Printre aceste publicații se numără „Der Bund”, „Der Landbote”, „Berner Zeitung”, „Basler Zeitung”, „Le Matin”, „Le Journal de Geneve” sau „Zurichsee-Zeitung”. Înființat în 1893, grupul de presă „Tamedia” este listat la bursă în Elveția din 2000.

Marian Staicu

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii