Web Analytics

Regia de Drumuri a închiriat utilaje de 19 miliarde lei vechi. În top, firmele lui Hoţu şi Axinte

de | 25.08.2016 13:21 | Actualitate, Dezvăluiri

# Un alt decont al dezastrului de la Consiliul Judeţean sub mandatul lui Tecău  #  Un alt record în materie de risipă: pentru pietruirea drumurilor județene, Regia de Drumuri a cumpărat în ultimii doi ani balast de 58 miliarde lei de la firmele private 
# Printre firmele clientelare care aprovizionau regia cu balast şi utilaje se numără SC Amfora Plus Trans a lui George Dumitrescu, zis și George Hoţu, SC Simarc şi SC Argecom – societăţile lui Gheorghe Axinte, SC Ateea Forest 2005 – firma fratelui primarului de la Cotmeana-Ionel Vișan, SC Beto Construct Argeş – firmă la care acţionar majoritar este tatăl lui Laurenţiu Micu, primarul de la Săpata, SC Titan SRL, SC Dragon Oil Star SRL şi SC Bady Max Evolution

Într-o ediţie anterioară vă dezvăluiam faptul că nepunerea în funcţiune la timp a staţiei de asfalt de la Căteasca a băgat 37 de miliarde lei vechi în buzunarele asfaltatorilor privaţi. Ei bine, risipa fondurilor la Regia de Drumuri nu s-a oprit aici. În ultimii doi ani şi jumătate, s-au cheltuit circa 58 de miliarde lei vechi pe pietruirea anuală a unor drumuri judeţene care puteau fi bine mersi asfaltate cu ajutorul staţiei Consiliului Judeţean, dacă aceasta era pusă în funcțiune. Ba mai mult, ditamai Regia ajunsese pe post de intermediar, distribuind către firmele private fondurile uriaşe primite de la CJ Argeş pentru diferite lucrări. În plus, învechirea parcului auto al RAJD şi lipsa vehiculelor noi, a dus la închirierea, la preţuri astronomice, de la aceleaşi societăţi private, a utilajelor necesare pentru deszăpezirea şi întreţinerea drumurilor judeţene.
În ultimii doi ani şi jumătate, pietruirea drumurilor judeţene a costat bugetul judeţean aproape 58 de miliarde lei vechi. În 2014, Regia de Drumuri a cumpărat balast şi piatră spartă în valoare de peste 29 miliarde lei vechi, de la societăţi precum SC Bady Grand Explorer (30.000 tone balast – 694.425 lei), SC Titan SRL (20.000 tone piatră spartă – 965.400 lei şi 11.950 tone balast – 262.900 lei) şi SC Dragon Oil Star SRL (20.000 tone piatră de carieră şi roci calcar – 1.023.400 lei). În 2015, pentru achiziţia materialelor folosite la pietruirea drumurilor judeţului s-au cheltuit peste 17 miliarde lei vechi. Prin Bursa Română de Mărfuri, Regia a cumpărat 2.820 tone pietriş concasat 8/16mm, 1.880 tone pietriş concasat 4/8mm şi 3.770 tone nisip natural de la SC Intens Prest SRL (237.889 lei), 11.552 tone balast de la SC Bady Max Evolution (381.216 lei), de la SC Amfora Plus Trans – societate administrată de George Hoţu – 6.709 tone balast (128.678,62 lei) şi 4.375 tone balast (80.062 lei), de la SC Bady Max Evolution – 2.630 tone balast (59.175 lei), 6.563 tone piatră spartă (347.839 lei), plus încă 544 tone balast (13.872 lei). S-au mai achiziţionat 4.124 tone piatră spartă de la SC Dragon Oil Star SRL (175.270 lei) şi 3.603 tone piatră spartă de la SC Intens Prest SRL (111.693 lei). Prin licitaţie pe SEAP, Regia a mai cumpărat de la SC Dragon Oil Star, 5.000 tone piatră spartă de râu în valoare de 184.000 lei, pentru lucrări la districtele Buzoieşti şi Hârseşti.
Peste 11 miliarde lei vechi s-au dus pe pietruirea drumurilor judeţene şi în primele şapte luni ale anului în curs. Regia de Drumuri a cumpărat în această perioadă de la SC Dragon Oil Star – 1.443 tone balast (42.568,50), 1.738 tone piatră spartă (63.437 lei) şi 1.895 tone balast (61.587,50 lei), 3.353 tone balast de la SC Intens Prest SRL (92.207,50 lei), 1.094 tone piatră spartă de la  SC Titan SRL (45.948 lei), 3.500 tone balast de la Ateea Forest (127.400 lei) – firma fratelui primarului de la Cotmeana-Ionel Vișan, iar de la SC Titan SRL – 4.262 tone piatră spartă (149.170 lei), 1.472 tone piatră spartă (57.113,60 lei), 2.700 tone balast (99.360 lei), 4.340 tone piatră spartă (217.434 lei) şi 5.764 tone balast (174.649,20 lei). Trebuie să mai precizăm că toate aceste achiziţii au fost făcute prin Bursa Română de Mărfuri.

Drumuri pietruite la nesfârşit pe zeci de miliarde, în loc să fie asfaltate

Interesant este că unele drumuri judeţene au fost pietruite ani la rând, în loc să fie asfaltate. Aşa cum este cazul DJ 725 Stoeneşti – Dragoslavele, a cărui modernizare, a înghiţit, pe 25 noiembrie 2014, circa 2,6 miliarde lei vechi pentru cele 11.950 tone balast furnizate de SC Titan SA. Pe 20 iulie a.c, acelaşi drum judeţean a mai smuls Regiei de Drumuri, tot pentru modernizare, încă aproape 4 miliarde lei vechi, pe cele 4.340 tone piatră spartă şi 5.764 tone balast cumpărate de la aceeaşi firmă, SC Titan SRL. Şi drumul DJ 703 A Poiana Lacului – Cerbu a fost pietruit doi ani consecutiv. Anul trecut, Regia de Drumuri a cumpărat pentru pietruirea acestui drum 11.084 tone balast de la SC Amfora Plus Trans a lui George Hoţu, plătind peste 2 miliarde lei vechi. În acest an, pe drumul respectiv s-au împrăştiat 1.738 tone piatră spartă (63.437 lei), furnizată de SC Dragon Oil Star, 4.262 tone piatră spartă (149.170 lei) de la SC Titan SRL şi 3.353 tone balast de la Intens Prest SRL (92.207,50 lei).

19 miliarde lei vechi – utilajele închiriate pentru întreţinerea drumurilor

Pentru că nu au mai fost de mult timp alocate fonduri pentru utilaje noi, iar vehiculele din dotare sunt, în marea lor majoritate, fabricate în anii ‚80 şi ‚90, deci complet depăşite, Regia de Drumuri a ajuns să închirieze inclusiv utilaje pentru reparaţii şi pentru întreţinerea drumurilor din Argeş. În vara anului 2014, Regia i-a plătit lui George Hoţu de la Amfora Plus Trans, peste 4 miliarde şi jumătate lei vechi (459.850 lei) pentru închirierea unor utilaje, printre care şi un trailer echipat cu hidraulice şi troliu, un buldoexcavator pe pneuri cu cupă frontală de excavare şi un repartizator mixturi asfaltice pe şenile. De la SC Ateea Forest, Regia a mai închiriat utilaje în valoare de 228.600 lei, iar de la societatea Simarc SA a lui Gheorghe Axinte – utilaje în valoare de 384.00 lei, printre care o macara şi un încărcător frontal cu o capacitate cupă de 2-5 tone. În 2015, Regia a plătit firmei Ateea Forest aproape trei miliarde lei vechi pentru închirierea unui trailer, unui autogreder, unui buldoexcavator şi unui cilindru vibrocompactor cu tamburi metalici. De la Argecom Top SRL, societate aparţinând tot omului de afaceri Gheorghe Axinte, s-au închiriat utilaje în valoare de 102.000 lei, respectiv un încărcător frontal (90.000 lei) şi un excavator pe şenile (12.000 lei). De la Beto Construct – firmă la care acţionar majoritar este Aurel Micu, tatăl primarului de la Săpata, Laurenţiu Micu – a mai fost închiriat un autogreder, contra sumei de 72.500 lei. În aprilie 2016, Regia a închiriat un cilindru vibrocompactor cu tamburi metalici (66.750 lei) şi un trailer (116.250 lei) de la Ateea Forest, dar şi un buldoexcavator de la Beto Construct (180.000 lei).

Reabilitare de aproape 4 miliarde lei vechi a districtului de la Buzoieşti

Pe 23.02.2016 Regia Judeţeană de Drumuri a încredinţat, în urma unei licitaţii pe SEAP, un contract de aproape 4 miliarde lei vechi (391.516,99 lei) societăţii Crimar Pamico Industrial Montaj SRL. Contractul viza proiectarea şi execuţia unor reparaţii curente la clădirea districtului Buzoieşti. Deşi nu a dispus de modesta sumă de o jumătate de miliard (55.000 lei) pentru a porni staţia de asfalt de la Căteasca prin racordarea ei la curent, operațiune care ar fi redus foarte mult costurile de întreţinere a drumurilor argeşene, iată că Regia a avut bani, 4 miliarde lei vechi, adică de opt ori mai mult, pentru reabilitarea unei clădiri.
Iustina Harco-Burcea

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii