Web Analytics

Războiul jurnalistului de la Top Gear cu Dusterul produs la Mioveni

de | 9.08.2018 15:00 | Economie

# Ion Iordache, vicelider SAD: ”Poate nu știe Jeremy Clarkson, dar 90% din producția noastră se vinde în Europa.”

Jeremy Clarkson, fost realizator al emisiunii Top Gear, a testat noua generație Duster pentru “Sunday Times”, iar recenzia care a urmat este una dură pentru SUV-ul românesc. Criticile starului britanic de televiziune sunt cel puțin bizare, în condițiile în care modelele Dacia, în general, Duster, în special, se vând tot mai bine în Regatul Unit, depășind nume cu greutate pe piața auto. Sau poate tocmai acesta să fie motivul „supărării” lui Clarkson?

Aluzii ironice la sărăcia românilor, forțați să caute de muncă în afara țării

„Îți asumi că totul a fost făcut din cutii reciclate de CD-uri, într-un atelier murdar din Vietnam, de copii-sclavi”, spune Clarkson, în deschidere, despre materialele ieftine din interiorul Duster. „De fapt, Duster este făcut de cele câteva persoane care încă mai trăiesc în România, folosind unelte și piese de care proprietarul Dacia, Renault, nu mai are nevoie de mult”. Și amintește că piesele Duster sunt, la bază, cele ale modelului Clio. Bătrânul Clio, fabricat în 1998, care „a fost chiar un lucru drăguț” și ”sigur, pentru acele vremuri”.

Compară Dusterul cu o mașină de spălat

„Am învățat după scurt timp să pornesc într-a doua, să urc până la linia roșie, până sângele îmi țâșnea din urechi, apoi să merg într-a treia, unde serviciul normal revenea. A patra era normală, de asemenea. Dar de aici făcea sens să merg direct într-a șasea, ceea ce înseamnă că a cincea n-avea rost. Nimeni nu va conduce Duster lin. Sau în liniște. Sau cu demnitatea intactă. Și are personalitatea unui felinar de stradă sau a unei mașini de spălat. Dați-mi voie să o spun așa: nimeni nu va da Dusterului său un nume drăguț.”

„Un Renault vechi în costum Ilie Năstase”

„Din nefericire, când m-am așezat jos să scriu asta, am descoperit că modelul de bază, 4×2, este, într-adevăr, mai puțin de 10.000 de euro. Dar versiunea Confort, 4×4, pe care am folosit-o este 15.195 de lire. Și peste asta se așteaptă să plătești 495 de lire pentru hidoasa vopsea aurie și – ia-o p-asta – 90 de lire pentru hărțile vest-europene ale navigației. Serios? Adică, dacă nu dai 90 de lire celor de la Dacia, Duster n-o să-și găsească drumul decât către Letonia?” În încheiere, jurnalistul este la fel de dur cu modelul Dacia Duster. „Divaghez și trebuie să ne întoarcem la faptul că acest dureros de lent, dificil de condus și nu special de atractiv vechi Renault într-un costum Ilie Năstase este, de fapt, nu departe de 16.000 de lire. Și asta este ridicol.”

Ion Iordache, vicelider SAD: „O reacție patriotardă ieftină la faptul că am cucerit piața britanică”

Viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, spune că nu este deloc afectat de toate aceste critici și aprecieri negative ale lui Jeremy Clarkson, pe care le cataloghează drept răutăți gratuite: „Atâta timp cât mașina noastră se vinde în Europa în proporție de 90% din producție, nici nu contează ce spune jurnalistul britanic. Poate nu știe Jeremy Clarkson, dar 90% din producția noastră, producție axată pe Duster, se vinde în Europa. Cred că aprecierile lui sunt o ripostă la acest lucru, o răutate gratuită și fără suport, o ripostă patriotardă ieftină la faptul că vindem foarte bine în Europa, că vindem foarte bine în Regatul Unit, că am cucerit piața britanică. E singura explicație pe care o am pentru gestul său”.
Florin Silvestru

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii