Ca de fiecare dată în sezonul rece, S.C. Apă Canal 2000 S.A. Pitești îi îndeamnă pe utilizatori să ia măsuri pentru prevenirea înghețării contoarelor de apă și a celorlalte componente ale instalaţiilor de alimentare cu apă.

Citește și: Senatul aprobă tacit eliminarea contribuției la sănătate pentru mame și veterani
După cum prevede şi regulamentul serviciului, utilizatorii au obligaţia de a asigura protecţia şi integritatea fizică a contorului de apă, a vanelor ce echipează branşamentul şi a căminului aferent. În cazul funcţionării anormale în condiţii de îngheţ, reparaţiile şi/sau înlocuirea contorului sunt efectuate de Operator pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului – se arată într-un comunicat al Apă Canal 2000.
Potrivit sursei citate, pentru evitarea eventualelor disfuncţionalităţi ale apometrului şi a unor cheltuieli inutile, S.C. Apă Canal 2000 recomandă protejarea acestuia cu materiale termoizolante care se înfăşoară în jurul conductei de branşament şi în jurul apometrului lăsând liber cadranul pentru a putea fi citit indexul consumului de apă, iar capacul de protecţie al căminului de branşament trebuie să fie bine închis şi protejat, prin utilizarea plăcilor din poliuretan sau polistiren extrudat.
În zilele geroase, fără zăpadă, protejaţi suplimentar rama şi capacul cu o folie de plastic peste care puteţi turna pământ. Asiguraţi-vă însă că pământul poate fi uşor de îndepărtat pentru a permite accesul la contor.
Important: Verificaţi periodic starea căminului de apometru!
În cazul în care aceste măsuri nu sunt luate, apa care trece prin contor poate să îngheţe, în special în timpul nopţii, când consumul este redus şi viteza de trecere a apei este mai mică. Acest fenoment nu numai că blocheză alimentarea cu apă, dar poate duce şi la deteriorarea apometrului, caz în care acesta va trebui reparat sau schimbat pe cheltuiala utilizatorului.
În situaţia în care apometrul a îngheţat, nu se foloseşte flacără deschisă şi nu se toarnă apă fierbinte peste acesta.
Atenţie! Înainte de sosirea gerului, trebuie verificate şi conductele de apă, precum şi robinetele montate pe instalaţie, în vederea depistării pierderilor de apă care ar putea duce la îngheţarea conductelor.
Problemele legate de îngheţul apometrelor, precum şi disfuncţionalităţile în alimentarea cu apă şi canalizarea apelor uzate pot fi semnalate la Call Center-ul societăţii (nonstop) – tel. 0248 223 237.




0 Comentarii