Web Analytics
scris sâmbătă, 28.06.2025

Probleme cu noile buletine electronice

Românii au deja probleme cu noile cărți de identitate electronice, la puțin timp de la implementare. Instituțiile nu pot scana o informație esențială.  Pe noua carte de identitate nu apar anumite date, la fel ca pe buletinele vechi. Acestea pot fi accesate prin intermediul cipului încorporat, iar instituțiile au acces la și mai multe date.

Probleme cu noile buletine electronice

Citește și: Vicecampioana olimpică Ileana Silai a încetat din viață

În toată țara a fost pus în funcțiune sistemul noilor cărți de identitate electronice, iar mii de români s-au grăbit să le obțină. Deși procesul a început în forță, au ieșit la iveală câteva dificultăți importante ce afectează modul în care aceste documente pot fi folosite în viața de zi cu zi.

Spre deosebire de vechile buletine, noile cărți electronice afișează la vedere mult mai puține informații personale, cum ar fi domiciliul. Datele complete se regăsesc stocate pe cipul integrat, accesibil doar printr-un dispozitiv special de citire. Problema este că majoritatea instituțiilor publice sau private încă nu sunt echipate cu aceste scannere, ceea ce face dificilă verificarea unor informații esențiale.

Directorul Evidenței Persoanelor, Cătălin Giulescu, spune că omiterea domiciliului de pe partea vizibilă a cărții de identitate a fost o alegere intenționată, menită să simplifice situațiile în care o persoană își schimbă reședința.

Astfel, titularul nu este nevoit să schimbe cartea de identitate de fiecare dată, domiciliul putând fi actualizat la cerere.

„Informația referitoare la domiciliu nu mai este tipărită tocmai pentru a facilita interacțiunea cu cetățeanul, pentru a-i permite ca într-un viitor în care își va schimba domiciliul să nu mai fie obligat să-și schimbe cartea electronică de identitate. Domiciliul se reînscrie la cererea cetățeanului”, a declarat Cătălin Giulescu, director Evidența Persoanelor.

Cu toate acestea, în practică, lipsa domiciliului vizibil creează o nevoie suplimentară: dovada domiciliului trebuie prezentată separat, ceea ce implică un alt document, disponibil online pe platforma Ministerului Afacerilor Interne. Însă accesarea și folosirea acestui document digital s-a dovedit a fi problematică pentru unii cetățeni.

Citește și: Și magistrații îi sar în cap lui Bolojan. Adunări generale în toată țara

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită