Web Analytics
scris luni, 04.12.2023

Primul tren nou cumpărat de statul român în ultimii 20 de ani a ajuns în țară

Primul tren electric produs de Alstom în Polonia pentru a fi livrat României a ajuns sâmbătă seară la Curtici, județul Arad. Este primul tren electric nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani.

Primul tren nou cumpărat de statul român în ultimii 20 de ani a ajuns în țară

Citește și: Topul celor mai profitabile companii din România în 2022


Primul tren produs de către Alstom pentru a fi livrat României, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în cadrul contractului privind achiziţia a 37 de rame electrice pentru servicii de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs a trecut testele şi inspecţia finală de fabrică şi a fost expediat în 29 noiembrie către Bucureşti. „La Bucureşti este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 şi să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF”, a transmis instituţia. Rama urmează să ajungă la Bucureşti, pe ruta Arad – Sighişoara – Braşov – Ploieşti Vest.

Citește și: O româncă va fi noul șef al Vodafone în Cehia


În prima etapă, după testele statice, trenul va efectua o serie de teste dinamice, pe Inelul de la Făurei al AFER şi pe reţeaua feroviară publică. După finalizarea tuturor acestor etape şi atingerea momentului în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulaţia cu călători în siguranţă, trenul va fi pus în circulaţie de către CFR Călători, câştigătorul licitaţiei pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv. Conform secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu, după efectuarea testelor statice şi dinamice, care vor avea loc la Făurei, trenul electric va intra în circulaţie, cu călători, pe linia feroviară CFR Bucureşti – Constanţa.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs vor fi: Bucuresti Nord – Constanta, Bucuresti Nord – Brasov – Arad – Timisoara, Bucuresti Nord – Brasov – Cluj, Bucuresti Nord – Brasov – Deda – Cluj, Bucuresti Nord – Brasov, Bucuresti Nord – Iasi, Bucuresti Nord – Suceava, Bucuresti Nord – Galati, Bucuresti-Nord – Craiova – Targu Jiu – Petrosani – Simeria, Bucuresti Nord – Craiova – Timisoara – Arad, Cluj – Timisoara, Cluj – Suceava – Iasi. Perioada de implementare a proiectului de achizitie a celor 37 de rame electrice este de 36 de luni, pana pe 28 februarie 2025.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită