Web Analytics

Primăria Piteşti cheltuie o groază de bani pentru un clip de promovare a oraşului

de | 29.08.2019 14:38 | Dezvăluiri

# Viitorul film de prezentare va costa 68.850 lei. Firma ce va realiza filmul e din Cluj, a fost înființată acum doi ani și nu are vreun telefon de contact pe internet # Orașe precum Galați sau Oradea au făcut clipuri similare la prețuri de până la patru ori mai mici, iar clipul de promovare a stațiunii Mamaia nu a costat vreun leu

Deși Piteștiul nu a mai atras vreo investiție directă de șase ani (Dedeman a investit 14 milioane de euro în magazinul deschis în municipiu în august 2013), iar municipalitatea nu a avut vreo strategie eficientă pentru a aduce investitori noi, Primăria va cheltui o sumă mare de bani pentru realizarea unui film de promovare a orașului. Viitorul clip va costa 68.850 lei, cu mult mai mult decât alte clipuri similare de promovare a altor orașe din țară și va fi realizat de o firmă din Cluj înființată acum doi ani. Asta în condițiile în care în Pitești și în Argeș sunt numeroase firme profesioniste ce ar fi putut realiza clipuri de promovare a orașului la costuri mult mai mici.

Firma, aleasă fără licitație

Informația potrivit căreia Piteștiul va avea un clip de promovare scump a fost făcută publică prima oară pe grupul de Facebook „Pitești, orașul meu!”, care are peste 15.000 de membri și a stârnit un val de reacții negative. În fața valului de reacții, viceprimarul Sorin Apostoliceanu a venit cu un comentariu pe Facebook în care a spus legat de firma aleasă – Inspired Production – că „a fost contractată special, ținând cont de experiența lor în domeniu și de rezultatele lor. Licitație nu s-a făcut, nefiind o sumă investită care să necesite acest procedeu. Filmul este de promovare a orașului, nu a județului și se adresează nu doar promovării în scop turistic, ci și potențialilor investitori, domeniul business fiind vizat pe mai multe direcții. Tocmai de aceea este nevoie de un concept, care să prezinte potențialul orașului pe mai multe planuri. Suma finală este justificată prin costurile acestui concept, deplasărilor echipei de filmare, echipamentului și tehnologiei folosite, post-producției, fiind calculată conform prețurilor pieței la acest nivel”.
Legat de experiența firmei „Inspired Production”, aici apare un prim semn de întrebare. Firma a fost înființată în 2017 și, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, are doar 2 angajați. Nici pe site-ul Ministerului Finanțelor, nici pe alte câteva zeci de site-uri pe care le-am consultat nu apare vreun telefon de contact al firmei din Cluj. Și tot conform datelor de la Ministerul Finanțelor, „Inspired Production” a avut un profit de 34.553 lei anul trecut și o cifră de afaceri de 154.630 lei.
„Achiziția este făcută de Centrul de Informare Turistică. În opinia mea, cei care vor realiza filmul de prezentare a Piteștiului sunt niște profesioniști, am văzut și filmul de prezentare pe care l-au făcut pentru Cluj, este deosebit. Nu o să fie o filmare ca la nuntă, cu drona”, a declarat pentru „Jurnalul de Argeș” viceprimarul Sorin Apostoliceanu, acesta nedorind să facă vreun comentariu privind prețul viitorului film.

Clipul de prezentare a Galațiului, de peste trei ori mai puțin ca preț

Ne-am documentat și cât au costat alte clipuri de prezentare pentru alte orașe din țară și am descoperit prețuri cu mult mai mici față de cele de la Pitești. De exemplu, filmul de prezentare a orașului Galați (ce are cu 90.000 de locuitori mai mult decât Piteștiul) a costat doar 19.635 lei, fiind realizat de firma care a oferit prețul cel mai scăzut, în speță firma „Filmaridesus.ro SRL”. Firesc, se pune întrebarea de ce nu a făcut și Primăria Pitești o selecție de mai multe firme pentru a alege în final una cu prețul cel mai scăzut și de ce nu s-a făcut, eventual, și o consultare printre piteșteni.
Iată și un alt exemplu de film de prezentare făcut foarte profesionist și la preț mic.
Anul trecut, Agenţia pentru Managementul Destinaţiei Bihor a făcut primul videoclip de promovare turistică a judeţului, prezentat ca poarta vestică a Transilvaniei.
Imaginile au fost publicate, cu sloganul „Discover Bihor” (Descoperă Bihorul), pe un site cu acelaşi nume creat acum de AMD Bihor tot pentru promovarea turistică a judeţului.
Lung de 4 minute, videoclipul prezintă imagini din zona montană a Bihorului, cu casele tradiţionale de la Roşia, o biserică de lemn, Vârful Bihorul, lacul din mijlocul Coleştiului, dar şi cadre surprinse în Oradea şi în Băile Felix. Videoclipul de prezentare a costat doar 4.500 euro.
La alții se poate însă și un videoclip de prezentare fără vreun leu. În noiembrie 2018, Primăria Constanța a lansat clipul de promovare a stațiunii Mamaia, suma alocată fiind de… 0 lei. „A costat 0 lei. Clipul a fost regizat împreună cu o echipă de prieteni, tineri, specialiști care nu sunt din Constanța. Vom difuza clipul către toți partenerii din afară și prin toate agențiile de turism. Lumea a înțeles că promovarea este importantă pentru piețele externe”, declara anul trecut Decebal Făgădău, primarul de la Constanța.
Și apropo de experiențe cu firme din Cluj, să nu uităm că acum câțiva ani Primăria Pitești a făcut praf un proiect de regenerare urbană a orașului, proiect realizat de o arhitectă din Cluj și din cauza căruia Piteștiul a ajuns să aibă cu 9,6 hectare mai puțin de spații verzi, așa cum „Jurnalul de Argeș” a arătat în 2015 într-o amplă analiză. Proiectul a costat 25 de milioane de euro, o mare parte din sumă fiind finanțare nerambursabilă de la UE.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii