O campanie a unui partid de centru-dreapta aflat la guvernare ar fi fost deturnată pentru a-l favoriza pe candidatul de extremă dreapta Călin Georgescu, scrie Politico, făcând referire la investigaţia jurnaliştilor de la Snoop.ro.
Partidul Naţional Liberal din România (PNL) a plătit pentru o campanie pe TikTok care a ajuns să-l favorizeze pe candidatul independent de extremă dreapta, Călin Georgescu, conform snoop.ro.
Georgescu a fost propulsat din anonimat în fruntea primelor voturi din primul tur al alegerilor prezidenţiale din România din 24 noiembrie , aminteşte Politico. Însă Curtea Constituţională a României a anulat votul din cauza unei campanii pe TikTok care l-a promovat intens pe Georgescu, care are viziuni pro-Rusia, şi care ar fi putut influenţa rezultatele alegerilor, asemănător cu operaţiunile de influenţă ale Kremlinului în Ucraina şi Moldova.
Publicaţia de la Bruxelles mai scrie că, potrivit articolului snoop.ro, agenţia fiscală din România a descoperit că liberalii au plătit pentru o campanie pe reţelele sociale, pe TikTok, prin influenceri şi promovând un hashtag care a fost deturnat pentru a-l favoriza pe Georgescu. Liberalii sunt un partener minoritar de coaliţie în guvernul ieşit şi candidatul lor, Nicolae Ciucă, s-a clasat pe locul 5 în primul tur anulat, notează Politico.
Citește și:
- Revoluţia din ’89, de la mănăstirea Curtea de Argeş, văzută de Calinic: „Stareţul Chesarie mi-a cerut inventarul şi cheile, că ar veni armata să mă aresteze”
- Cazul profei de la Mioarele arestată în dosarul împrumuturilor de la CAR-ul din Suceava (II). Zeci de păgubiţi cer suspendarea executărilor silite
Partidul Naţional Liberal a plătit o firmă externă, Kensington Communication, pentru implementarea campaniei pe reţelele sociale. Într-o declaraţie, Kensington Communication a spus: „Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altuia, solicităm ca organele competente să verifice şi să ia măsurile legale necesare.” Compania a mai spus că scriptul pe care l-au trimis influencerilor pentru campanie fusese modificat.
Anularea primului tur al alegerilor prezidenţiale din România a aruncat ţara într-o criză politică profundă. Comisia Europeană a deschis o anchetă formală cu privire la modul în care TikTok gestionează riscurile de amestec în alegeri, ca răspuns la situaţia din România, mai scrie publicaţia de la Bruxelles.
Articol preluat din ziarul Bursa.ro
0 Comentarii