Numeroși români au semnalat, sâmbătă, probleme la plata cu cardul și la retragerile de numerar, incidente care au afectat clienții mai multor bănci din țară. Defecțiunea a fost cauzată, potrivit informațiilor oficiale, de o problemă apărută la nivelul procesatorilor de plăți.

CFR Călători a anunțat că plata cu cardul a fost întreruptă temporar, fiind imposibilă achiziționarea biletelor cu cardul la ghișee, în tren, la automatele din gări sau online.
Și farmaciile Help Net au experimentat probleme la plățile cu cardul, clienții fiind anunțați că își pot procura medicamentele din rețetă doar cu numerar. Nici magazinele sau restaurantele nu au fost ocolite de astfel de probleme.
Clienții ING Bank s-au confruntat cu dificultăți la plățile POS și la retragerile de numerar de la bancomate, banca anunțând că problemele au fost generate de un procesator extern de date.
De asemenea, Libra Internet Bank a informat că serviciile sale de carduri și terminalele POS din magazine au fost nefuncționale pentru o perioadă, din cauza unei pene de curent la procesatorul informatic. Banca a menționat însă că aplicația de internet banking nu a fost afectată.
Defecțiunea a fost una generalizată la nivel național, dar sistemele de plată au început treptat să revină la normal în cursul zilei de sâmbătă.




0 Comentarii