Primăria Pitești a recepționat, miercuri, 12 noiembrie, cea de-a cincea investiție din cadrul amplului proiect privind „Modernizarea infrastructurii de transport public local de călători și creșterea atractivității transportului nemotorizat”. Este vorba despre integrarea sistemului de e-ticketing pentru transportul public de călători și implementarea panourilor informative în timp real, în autobuze, pentru furnizarea de informații actualizate în timpul călătoriei.

Citește și: Video. Noutăți la Pitești în sistemul de e-ticketing
Valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, este de 23.422.054 lei – potrivit unui comunicat al Primăriei Pitești.
Sursa citată arată că scopul investiției îl reprezintă îmbunătățirea infrastructurii de transport public a municipiului Pitești, prin dotarea cu un sistem modern de tip e-Ticketing, care permite plata călătoriei prin multiple modalități: bilet, card de călătorie, card bancar, telefon mobil sau SMS. Sistemul integrează și o infrastructură digitală avansată, care facilitează accesul la servicii online – inclusiv aplicații de plată și gestionarea tarifelor preferențiale sau a gratuităților pentru elevi, pensionari și alte categorii de beneficiari.
Noul sistem oferă operatorului de transport public o platformă completă de management, ce include 20 de casierii moderne pentru emiterea și personalizarea cardurilor, 20 de automate de vânzare și reîncărcare, precum și o suită de aplicații software pentru evidență, analiză și gestionarea flotei.
Astfel, transportul public devine mai atractiv, eficient și accesibil pentru cetățeni, iar compania de transport beneficiază de un control îmbunătățit al activității și de o utilizare optimă a resurselor.
Sistemul informatic, complet integrat și securizat, cuprinde:
• Echipamente la bordul vehiculelor: validatoare moderne și calculatoare de bord care asigură colectarea datelor, localizarea și comunicarea permanentă cu centrul de date;
• Infrastructură centrală: centru de date dotat cu panouri fotovoltaice, servere proprii ale primăriei și aplicații software dedicate managementului cardurilor, flotei și sistemelor de raportare;
• Casierii și stații de autobuz: automate de vânzare active non-stop, plăți cash sau cu card, precum și 61 de panouri electronice care afișează timpii reali de sosire a autobuzelor;
• Carduri inteligente pentru călători: pentru călătorii preplătite, abonamente, gratuități și diverse planuri tarifare avantajoase.
Prin finalizarea acestei componente, se încheie implementarea unuia dintre cele mai ample proiecte cu finanțare nerambursabilă derulate în municipiul Pitești, care a inclus cinci investiții majore: modernizarea celor 99 de stații de transport public, optimizarea traseelor cu trei linii noi, amenajarea pistelor pentru bicicliști de-a lungul râului Argeș, sistemul de bike-sharing și, în final, integrarea sistemului de e-ticketing pentru transportul public de călători și implementarea de panouri informative în timp real în autobuze.
Municipiul Pitești continuă, astfel, procesul de transformare a transportului public într-un serviciu modern, digitalizat și sustenabil, adaptat nevoilor comunității – precizează Primăria.









0 Comentarii