Curtea de Apel Bucureşti a dispus joi scăderea unei perioade de opt luni din condamnarea de 8 ani şi 8 luni închisoare primită de Mario Iorgulescu în dosarul legat de accidentul auto provocat de acesta în anul 2019, soldat cu moartea unui bărbat, transmite Agerpres.
Decizia vine după ce instanţa a admis joi o contestaţie în anulare depusă de avocaţii lui Mario Iorgulescu, care au invocat faptul că, pentru infracţiunea de conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe, faptele s-au prescris. În consecinţă, instanţa a dispus încetarea procesului penal faţă de Iorgulescu în legătură cu infracţiunea de conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe, ca urmare a prescrierii faptelor. A fost păstrată pedeapsa de 7 ani pentru ucidere din culpă şi cea de 3 ani pentru infracţiunea de complicitate la lipsire de libertate în mod ilegal (dintr-un alt dosar), iar prin contopire şi adăugarea unui spor a rezultat în final o condamnare de 8 ani închisoare. În schimb, judecătorul Valentin Mihai a avut o opinie minoritară în sensul respingerii ca nefondată a contestaţiei în anulare.
Deşi nu a făcut nicio zi de închisoare, fiind fugit în Italia, Mario Iorgulescu a beneficiat de mai multe reduceri ale pedepsei iniţiale: în februarie 2023 – Mario Iorgulescu este condamnat de Tribunalul Bucureşti la 15 ani şi 8 luni; în octombrie 2023 – Curtea de Apel Bucureşti îi scade pedeapsa la 13 ani şi 8 luni; în iunie 2024 – un complet de la Instanţa supremă, din care a făcut parte şi Lia Savonea, anulează condamnarea pe motiv că Iorgulescu nu trebuia judecat pentru omor, ci pentru ucidere din culpă, infracţiunea care are limite de pedeapsă mai mici; în decembrie 2024 – la rejudecare, CAB îi aplică o condamnare de 8 ani şi 8 luni.
În seara zilei de 8 septembrie 2019, Mario Iorgulescu participa la o petrecere dată de familia unei prietene unde a consumat alcool. La un moment dat, află că fosta sa iubită, de care tocmai se despărţise, se afla într-un club din Parcul Herăstrău. La terminarea petrecerii, în jurul orei 2:50, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, el s-a urcat în maşina sa, un Aston Martin model DBS, şi a plecat spre Capitală.
A intrat în Bucureşti prin Chitila, circulând cu viteze cuprinse între 140 km/h şi 164 km/h (momente surprinse de camerele video de pe traseu), în intersecţia dintre Şoseaua Chitilei şi Strada Teodor Neagoe a pătruns pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h, după care a accelerat până la 162 km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I. Ulterior, a urcat cu maşina pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie, a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism condus de un bărbat, care a decedat pe loc.
La câteva zile după accident, Mario Iorgulescu a fost transferat de către familie în Italia, cu un avion privat, şi internat într-o clinică. El nu a fost audiat de procurori sau magistraţi în timpul urmăririi penale sau desfăşurării procesului în instanţă.
0 Comentarii