Web Analytics
scris vineri, 08.08.2025

Pași mici pentru realizarea unei centuri a Câmpulungului. Austeritatea blochează drumul

În urmă cu patru ani se făceau demersuri pentru reabilitarea actualului drum de centură al municipiului Câmpulung, în fapt o porțiune de 11,5 km preluată de municipalitate din DN 73 și exclusă din proiectul de modernizare al drumului Pitești-Câmpulung-Brașov. Și nu este vorba de o centură ocolitoare, ci de un drum care parcurge Câmpulungul doar evitând zona centrală, nu și pe cea rezidențială.

Pași mici pentru realizarea unei centuri a Câmpulungului. Austeritatea blochează drumul

Încercările de atunci nu au avut efectul scontat, acum se încearcă altceva. S-a insistat în 2021 pe ideea reabilitării variantei, existând și amendamente aduse proiectului de buget național, doar că nici prezența USR la guvernare nu a contat. A urmat duetul PSD-PNL cu consecințele bine simțite acum, astfel că administrația locală din Câmpulung a optat pentru schimbarea strategiei, insistând pe realizarea unei reale centuri ocolitoare a municipiului. De-a lungul ultimilor ani s-au tot încheiat și adiționat protocoale de colaborare între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și UAT Câmpulung în vederea elaborării unui studiu de fezabilitate pentru investiția precizată. Estimat la circa 3 milioane de lei, documentul s-a scumpit cu câteva sute de mii, existând o atribuire de 2.998.000 lei, adică 599.600 euro, în octombrie anul trecut. Pașii se fac cu atenție și încet, șansele de a prinde finanțare în vremuri de austeritate sunt reduse, însă Câmpulungul nu renunță. Până la demararea proiectului rămâne de rezolvat și dilema variantei de variantă.

Practic există două idei, două variante de traseu pentru centura ocolitoare. Una aparține municipalității și presupune construcția centurii pe latura de vest a Câmpulungului, de la Mărcuș la fosta ARO, trecând prin dealul Gruiului. De cealaltă partea cei de la Ministerul Transporturilor văd o centură pe estul localității, pe sub dealuri. Cu ambiția de a o lega ulterior de un drum expres Pitești-Mioveni-Câmpulung-Brașov. Ca date tehnice, este vorba despre o lungime de circa 12 km, profil de drum cu două benzi pe sens, lățimea totală ajungând la 19 metri cu 2,5 m acostament lărgit.
(ELECTRO-CUTARE)

Citește și Bulevardul „Pardon” se închide iar! Deocamdată a apărut doar o propunere

Citește și Funcţionara condamnată la 5 ani de închisoare pentru o delapidare de 1,8 milioane lei. Contabila primăriei din Corbi dă vina pe Curtea de Conturi că nu a prins-o nici după trei controale

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Neam-prostia înghite România

Neam-prostia înghite România

de MAKE 7 august, Am şters vreo şaptezeci de insulte la adresa lui Ion Iliescu, comentarii ale publicului în josul ştirii publicate de BURSA că...

Din ediția tipărită