Potrivit Master Planului, ajuns la o formă finală agreată și de Comisia Europeană, în România se vor construi, până în 2030, 1.200 de kilometri de autostrăzi, precum şi 1.900 de kilometri de drumuri expres, naţionale şi variante de ocolire, costul total al acestora fiind estimat la peste 26 de miliarde de euro.
Pe zona de infrastructură feroviară, Master Planul prevede modernizarea a peste 4.000 de kilometri de cale ferată, precum şi achiziţia de trenuri şi vagoane noi, ambele proiecte fiind estimate la circa 14 miliarde de euro. Pentru sectorul naval sunt alocate 2 miliarde de euro, în timp ce domeniul aerian şi multimodal va necesita investiţii de 1,6 miliarde de euro. În total, Master Planul General de Transport prevede pentru perioada 2015-2020 proiecte în valoare totală de 43,5 miliarde de euro, potrivit Ministerului Transporturilor. Printre principalele proiecte incluse în Master Plan se numără autostrăzi precum Sibiu-Piteşti, Comarnic-Braşov sau varianta de ocolire a Bucureştiului la standard de autostradă. Tot în această perioadă, adică maximum până în 2030 ar trebui să avem și autostrada sau măcar drumul expres Pitești-Craiova și, eventual, calea ferată spre Rm. Vâlcea. Valoarea contractului de realizare a Master Planului, semnat în 2012 cu firma AECOM, se ridică la 9,5 milioane de lei (2,1 milioane de euro).
F. Silvestru