# Autostrada Sibiu-Pitești, din nou amânată, aceasta fiind prioritate de abia până în 2022. Premierul Victor Ponta a prezentat, marţi, împreună cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, şi cu ministrul pentru Marile Proiecte, Dan Şova, strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi 2014-2018. Premierul Victor Ponta a prezentat harta cu proiectele prioritare care ar trebui să fie continuate până în 2015 şi cum va arăta structura de autostrăzi a României la nivelul anului 2022. Deși anunțată cu șanse bune de realizare în următorii ani și chiar dată ca sigură de către deputatul Mircea Drăghici (alte vorbe goale fără fundament…), autostrada Sibiu-Pitești nu va fi gata în mod cert în anii următori, ea fiind anunțată de premier ca prioritate de abia până în 2022. Asta ca să nu mai vorbim de faptul că i s-a schimbat traseul, ea urmând a trece prin Râmnicu Vâlcea. În schimb, tronsonul Comarnic-Brașov va fi finanțat cu prioritate. Amânarea tronsonului Sibiu-Pitești este una surprinzătoare și neplăcută, mai ales că un asemenea tronson era unul crucial pentru economie în general și pentru Dacia și furnizorii săi în particular.
În schimb, strategia de dezvoltare aduce pentru Pitești două autostrăzi. Este vorba de tronsoanele Pitești-Râmnicu Vâlcea și Pitești-Craiova, ambele urmând a fi gata în cel mult cinci ani. Tronsonul Pitești-Râmnicu Vâlcea – parte a viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești – va fi finanțat, împeună cu alte patru tronsoane, din fonduri de coeziune, costurile totale pentru cele cinci proiecte fiind de 3 miliarde de euro. Tronsonul Pitești-Craiova va fi finanțat în regim de concesiune sau parteneriat public-privat. Guvernul spune că poate da în folosinţă din fondurile pe care le are astăzi (fonduri europene, concesiuni şi fonduri publice) aceste segmente de autostrăzi până în 2018.
Autostrada de centură a Bucureștiului va fi finanțată integral de la bugetul de stat, iar în urma finalizării ei în 2018, autostrada Pitești-București se va uni cu autostrada București-Constanța. Altfel spus, din vara lui 2018, argeșenii vor circula numai pe autostradă până la mare. Denis Grigorescu