
Oficialii Distrigaz au transmis un punct de vedere oficial despre incidentul de supraodorizare accidentală a gazelor naturale în Mioveni, provocat de o disfuncționalitate la stația de reglare-măsurare Colibași. Reamintim că locatarii au simțit miros puternic de gaz în peste 50 de blocuri. Alimentarea cu gaz a fost oprită temporar și cetățenii au fost evacuați. Detalii, AICI. Compania explică măsurile care au fost luate pentru protejarea cetățenilor, ce trebuie să facă aceștia pentru ca locuințele să fie realimentate cu gaz și cum să sesizeze disfuncționalitățile.
„Distrigaz Sud Rețele înțelege pe deplin disconfortul resimțit de o parte dintre locuitorii din localitatea Mioveni, ca urmare a sistării alimentării cu gaze naturale, măsură care a fost necesară după depistarea unor scăpări de gaze pe instalațiile individuale sau comune de utilizare. La finalizarea acțiunii de verificare, a fost întreruptă temporar alimentarea cu gaze naturale pentru un număr de 176 scări de bloc, fiind afectați un număr de aproximativ 3.600 de consumatori.
Măsurile adoptate de companie au fost luate în conformitate cu reglementările legale în vigoare și au avut ca scop asigurarea utilizării în condiții de siguranță a gazelor naturale și protejarea vieții cetățenilor.
Distrigaz Sud Rețele a luat această măsură până la remedierea, de către o firmă autorizată A.N.R.E., a defecțiunilor instalațiilor de utilizare. Potrivit legislației în vigoare, instalația de utilizare comună și/sau individuală aparține clienților și nu se află în responsabilitatea Distrigaz Sud Rețele.
Conform reglementărilor elaborate și aprobate de A.N.R.E., pentru reluarea alimentării cu gaze naturale, de către Distrigaz Sud Rețele, a clienților afectați, este necesară îndeplinirea următoarelor condiții:
- contractarea, de către clienți, a unui operator economic autorizat A.N.R.E. pentru remedierea defectelor și efectuarea reviziei tehnice a instalației de utilizare;
- transmiterea către Distrigaz Sud Rețele a documentelor justificative întocmite de către respectivul operator economic precum și solicitarea de reluare a alimentării.
După reluarea alimentării cu gaze naturale, în cazul în care clienții simt miros de gaze, sunt rugați să apeleze Centrul de Apeluri și Depanaj Urgențe Gaze la numerele de telefon: 021 9281, 031 9031 sau 0800 877 778, să aerisească imediat încăperea, să nu provoace scântei, să nu acționeze întrerupătoarele electrice, să nu folosească aparatele electrocasnice și, dacă este posibil, să închidă robinetul de alimentare cu gaze naturale.
Reamintim că, în urma unei disfuncționalități apărute la stația de reglare-măsurare Colibași, din cadrul sistemului național de transport al gazelor naturale gestionat de compania TRANSGAZ, s-a produs ieri, 23 octombrie 2025, în jurul orei 14:45, o supraodorizare accidentală a gazului natural livrat în localitatea Mioveni, din județul Argeș, echipele noastre fiind mobilizate in teren pentru a realua alimentarea cu gaze naturale a clientilor afectati, după efectuarea reviziei tehnice a instalațiilor de utilizare.
Mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate”, a transmis Biroul de Presă Distrigaz Sud Rețele.
Citește și Totul despre simularea controlată de deversare de la Barajul Vidraru




0 Comentarii