In ciuda diverselor probleme pe care industria auto le-a avut de gestionat in ultimii ani, pandemii, crize energetice, lipsa de semiconductori, razboi in Ucraina si colapsarea pietei rusesti, inflatie, etc… anumite companii au ales sa-si continue dezvoltarea asa cum este cazul Grupului Industrial Componente (GIC).
Cu un numar de aproximativ 2500 de angajati si entitati de productie in Pitesti, Curtea de Arges, Campulung Muscel, Costesti si mai nou si in Brasov, GIC deschide o noua fabrica in Campulung Muscel.
Stand de vorba cu dl Silviu Badea, director al Grupului Industrial Componente, aflam de aceasta noua investitie importanta, de aproximativ 10 milioane de euro, ce este pe cale de a fi realizata in orasul Campulung, oras afectat masiv in ultimii 20 de ani de dezindustrializare din cauza disparitiei platformei ARO.
Dle. Badea, ne puteti da mai multe detalii despre noul proiect pe care il aveti in desfasurare in Campulung?
– Urmand traditia parteneriatelor internationale pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului, acest proiect a aparut ca fructificare a unei cooperari de peste 20 de ani cu unul dintre clientii nostri externi, grupul francez TREVES. Ideea infiintarii unei companii de tip Joint Venture a aparut in urma cu 2 ani, pentru o oportunitate de business legata de clientul comun, Dacia, in proiectul viitoarelor modele Duster si Bigster. Astfel a luat fiinta cea mai tanara firma din cadrul grupului, respectiv TREVES GIC Srl. Ulterior creerii acestei noi firme, am reusit sa deschidem si alte piete noi la export, la alti constructori auto ca Stelantis pentru modele Opel si Citroen sau Nissan cu modelul Leaf. Investitia a inceput anul trecut si primele produse vor iesi pe poarta fabricii incepand cu Decembrie anul acesta. Este un proiect complex si foarte intensiv din punct de vedere al investitiilor, al industrializarii produselor si al formarii echipelor de lucru, dar cred ca va aduce valoare adugata atat grupului GIC, cat si comunitatii din Campulung.
Citește și Salariul minim brut ar urma să crească, de la 1 septembrie
Ce fel de piese componente va produce noua companie si cati angajati va avea?
– Sunt in curs de instalare linii automatizate de termoformare pentru producerea de carenaje de roti, scuturi de protectie sub motor, imbracaminti interioare de genul « soft trim », precum si linii de productie pentru piese compozite usoare pe baza de poliuretani, fibra de sticla (gen trape portbagaj etc). La capacitate maxima, probabil ca vom atinge numarul de 250 de angajati, aceasta in contextul in care s-a optat pentru investitia in procese inalt automatizate de fabricatie. Iar pe mai departe, daca lucrurile vor evolua pozitiv, avem posibilitatea de extindere a capacitatilor, dar momentan ne concentram pe aceasta prima etapa deja destul de consistenta.
De ce Campulung si nu alta locatie, in contextul in care stiu ca GIC detine unitati de productie si in alte orase?
– Am evaluat si alte locatii insa ne-am oprit la Campulung datorita infrastructurii de productie deja existente, a echipei de oameni cu care am simtit ca putem porni la drum si, nu in ulimul rand, a bazinului de forta de munca disponibil. In Campulung avem deja un istoric de aproape 25 de ani, am produs cablaje electrice auto timp de 20 de ani, iar actualmente producem repere auto din spuma poliuretanica. In zona Campulung exista o buna cultura industriala si, desi disparitia ARO a avut un efect devastator asupra zonei, credem ca inca se mai pot face lucruri bune, atat pentru mediul economic, cat si pentru cel social.
Citește și România este printre țările din Uniunea Europeană cu cea mai mare rată a scumpirilor
Alte proiecte majore mai aveti in desfasurare?
– In primul rand, urmarim cu atentie proiectele viitoare ale principalilor nostri clienti, cei doi constructori prezenti in Romania, Dacia si Ford, pentru a le fi alaturi in dezvoltarea modelelor viitoare.
In momentul de fata suntem intr-o faza de consolidare a activitatilor deja existente si gestionam eficientizarea acestora, cat si o cresterea organica a unor firme din grup, cum ar fi:
Gic Nosag Metal cu deschiderea unei noi sectii de productie in Costesti, tot in Costesti – marirea capacitatilor de productie la Comefin,introducerea de noi procese de fabricatie la North Metal, Curtea de Arges, integrarea in cadrul GIC a companiei Avantec Manufacturing Solutions, o matriterie performanta din Brasov si lista poate continua.
Citește și Viceprimarul Câmpulungului s-a făcut agent de asigurări
0 Comentarii