Atacatorii se prezintă drept reprezentanți ai DNSC și promit recuperarea banilor pierduți, însă în realitate urmăresc să obțină datele personale sau financiare ale victimelor. Instituția a emis un avertisment public după ce a identificat mai multe situații de acest tip.
„Atenție la apelurile false în care potențialele victime sunt apelate de atacatori care se prezintă ca angajați ai DNSC și oferă servicii de recuperare a banilor pierduți în tentative de fraudă!”, a transmis instituția.
Escrocheria începe cu un apel telefonic prin care persoana este abordată de cineva ce pretinde că este angajat al Directoratului. Victima este convinsă că poate primi ajutor pentru recuperarea sumelor pierdute în alte fraude, dar în realitate totul este o capcană.
„Atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că este angajat al Directoratului. În realitate, în spatele apelurilor se află atacatori care se dau drept angajați DNSC”, avertizează instituția.
Pentru a preveni ca astfel de situații să se transforme în fraude, DNSC a emis mai multe recomandări: Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
Raportați mereu astfel de apeluri sau mesaje către organizația a cărei identitate este folosită în mod fraudulos (în acest caz DNSC) pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase.
În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau pnrisc.dnsc.ro)
Nu în ultimul rând, contribuiți la răspândirea acestor avertizări și către alți utilizatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes.
Citește și: Scandal la Socola, după ce imagini cu pacienţi cu afecţiuni psihice au fost postate pe TikTok
0 Comentarii