La începutul acestui an, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere scuza întârzierea efectuării lucrărilor de modernizare la DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov şi prin faptul că a fost revizuit proiectul tehnic întocmit în anul 2015, apărând astfel lucrări suplimentare. A trebuit să treacă mai multe luni până când să fie depusă şi aplicaţia de finanţare, fapt care s-a produs la finalul lui iunie 2018. Altfel spus, DN 73 nu este doar un drum cu lucrări întârziate, ci şi unul cu lucrări mai scumpe!
Iniţial, în cadrul primului proiect de modernizare, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi 2007-2013, valoarea totală a lucrărilor la DN 73 a fost de 275.860.000 lei, respectiv 328.273.400 lei cu TVA. Acum, potrivit dosarului depus de Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru obţinerea finanţării prin Programul Operaţional Infrastructura Mare, valoarea totală a lucrărilor se ridică la 414.045.059 lei (TVA inclusă). Acum depinde când vor veni şi banii…
Lucrările de modernizare a DN 73 au început în luna mai a anului 2014 în judeţul Argeş, constructor fiind Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development SRL – Tractebel Engineering SA. De atunci lucrările au avansat extrem de încet, atât din cauza constructorului, cât şi a unor probleme birocratice, legate de obţinerea avizelor de mediu. Conform unei situaţii întocmite la început de an de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, stadiul fizic al lucrărilor de modernizare a DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov era de doar 32%, iar cel financiar de 40,48%. Noul termen de finalizare a lucrărilor este decembrie 2019, pentru porţiunea Piteşti-Câmpulung, în lungime de 29 km, estimându-se încheierea modernizării pentru finalul acestui an.
Obiectivul general al proiectului de modernizare a DN 73 pe o lungime de 103,25 km constă, printre altele, şi în reabilitarea a 17 poduri, construcţia a 7 poduri noi şi amenajarea a 33 de intersecţii.
0 Comentarii