Web Analytics

Nimeni nu vrea să cumpere celebra „limuzină“ ARO 304 folosită de Nicolae Ceauşescu

de | 8.08.2019 13:23 | Economie

Fabricată în 1977 la uzina de la Câmpulung Muscel și folosită timp de mai mulți ani de Nicolae Ceaușescu pentru multe vizite oficiale, inclusiv cea pe care Gorbaciov a făcut-o în România, ”limuzina” ARO 304 nu și-a găsit până cum cumpărător, deși Fiscul a încercat să o vândă în repetate rânduri. Ultima licitație a avut loc în martie a.c., dar prețul mare, de aproape 30.000 de euro, nu a atras vreun cumpărător. Limuzina are 72.000 de kilometri la bord.
După Revoluția din decembrie 1989, mașina a ajuns în posesia SPP, iar în 2002 a devenit proprietatea controversatului om de afaceri Ovidiu Tender, aflat în prezent în închisoare.
Deşi a mers şi cu Dacia 1100, Dacia 1310 şi Dacia 2000 (un model fabricat în serie limitată, doar pentru protipendada comunistă), Ceauşescu a fost ataşat cel mai mult de modelul ARO 304 de fabricaţie specială. După Revoluţia din 1989 cele cinci sau şase autoturisme ARO 304/306 din garajul prezidenţial au intrat în dotarea Serviciul de Pază şi Protocol (SPP), care le-a scos la licitaţie în 2002.
Unul dintre acestea (se spune că cel mai folosit de Ceauşescu) a ajuns în posesia controversatului om de afaceri Ovidiu Tender, iar un altul a fost câştigat iniţial chiar de uzina ARO, care nu a reuşit însă achitarea acestuia în timp util, aşa că a fost revândut ulterior.
Apoi, maşina a ajuns la Ministerul de Finanţe, fiind pusă sub sechestru în urma anchetei penale şi a procesului în care Ovidiu Tender a fost condamnat la 12 ani de închisoare cu executare pentru spălare de bani.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii