Web Analytics
scris joi, 08.08.2019

Nimeni nu vrea să cumpere celebra „limuzină“ ARO 304 folosită de Nicolae Ceauşescu

Fabricată în 1977 la uzina de la Câmpulung Muscel și folosită timp de mai mulți ani de Nicolae Ceaușescu pentru multe vizite oficiale, inclusiv cea pe care Gorbaciov a făcut-o în România, ”limuzina” ARO 304 nu și-a găsit până cum cumpărător, deși Fiscul a încercat să o vândă în repetate rânduri. Ultima licitație a avut loc în martie a.c., dar prețul mare, de aproape 30.000 de euro, nu a atras vreun cumpărător. Limuzina are 72.000 de kilometri la bord.
După Revoluția din decembrie 1989, mașina a ajuns în posesia SPP, iar în 2002 a devenit proprietatea controversatului om de afaceri Ovidiu Tender, aflat în prezent în închisoare.
Deşi a mers şi cu Dacia 1100, Dacia 1310 şi Dacia 2000 (un model fabricat în serie limitată, doar pentru protipendada comunistă), Ceauşescu a fost ataşat cel mai mult de modelul ARO 304 de fabricaţie specială. După Revoluţia din 1989 cele cinci sau şase autoturisme ARO 304/306 din garajul prezidenţial au intrat în dotarea Serviciul de Pază şi Protocol (SPP), care le-a scos la licitaţie în 2002.
Unul dintre acestea (se spune că cel mai folosit de Ceauşescu) a ajuns în posesia controversatului om de afaceri Ovidiu Tender, iar un altul a fost câştigat iniţial chiar de uzina ARO, care nu a reuşit însă achitarea acestuia în timp util, aşa că a fost revândut ulterior.
Apoi, maşina a ajuns la Ministerul de Finanţe, fiind pusă sub sechestru în urma anchetei penale şi a procesului în care Ovidiu Tender a fost condamnat la 12 ani de închisoare cu executare pentru spălare de bani.

Nimeni nu vrea să cumpere celebra „limuzină“  ARO 304 folosită de Nicolae Ceauşescu

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită