Consiliul Judeţean Argeş şi Muzeul Viticulturii şi Pomiculturii Goleşti organizează, în perioada 08.11.2011 – 31.01.2012, expoziţia temporară Restaurare 2011. Piesele sunt etalate în Salonul de iarnă al conacului familiei Golescu. Expoziţia cuprinde 15 obiecte (3 icoane şi 12 piese textile), restaurate de specialiştii Muzeului Golești, sub coordonarea restauratoarei Mocenco Malvine, şef secţie Conservare – Restaurare. Una din piesele cele mai spectaculoase este icoana care-l reprezintă pe Sfântul Vasile, fiind datată 1801, o icoană repictată, care a intrat în patrimoniul Muzeului Viticulturii şi Pomiculturii Goleşti în anul 1976. Piesa prezenta degradări atât la nivelul suportului de lemn, cât şi la nivelul stratului pictural. În timpul efectuării metodologiei de conservare – restaurare s-a constatat, pe mici zone, că sub pelicula de culoare este posibil să existe o altă pictură. S-au realizat teste de curăţare, care au confirmat acest lucru. Următorul pas a fost realizarea unei radiografii, pentru a vedea cât se mai păstrează din pictura originală şi a decide astfel dacă va fi îndepărtată pictura din 1801. Radiografia a evidenţiat faptul că, sub pictura de început de secol XIX, există o scenă complexă, cu multe personaje, din care se păstrează aproximativ 95%. Prin urmare, comisia a decis îndepărtarea picturii, care îl reprezintă pe Sfântul Vasile, ieşind astfel la lumină scena „Naşterea Domnului”, pictură extrem de valoroasă, de la începutul secolului al XVIII-lea. Cea de-a doua icoană aflată în expoziţie este pictată pe cele două feţe, temele fiind: Duminica Floriilor – Învierea Domnului. Piesa, realizată în secolul al XIX-lea, este pictată în tempera pe lemn. Metodologia de conservare – restaurare a presupus astfel efectuarea următoarelor operaţiuni: consolidare profilactică, consolidarea suportului şi a stratului pictural, chituirea lacunelor, îndepărtarea depunerilor, integrarea cromatică și vernisarea. O altă piesă extrem de valoroasă este icoana „Sfântul Nicolae”, pictată la sfârşitul secolului al XVIII-lea, în tempera pe lemn. Pentru început, s-a realizat o consolidare profilactică, operaţiunea fiind urmată de consolidarea suportului şi a stratului pictural, chituirea lacunelor și integrarea cromatică. De asemenea și piesele textile au fost restaurate așa cum sunt ştergar din Ştefăneşti, Argeş, perdea din Băleşti, judeţul Gorj, ie cu poale din Priboieni, Argeş, şervet din Ştefăneşti, Argeş, piese din secolul XX, şervet din Vultureşti de la sfârşitul secolului al XIX-lea, covor de perete din Piteşti, Argeş, secolul XIX, scoarţă din Piteşti, sec. XIX, covor dn Bacău, datat 1939, carpetă din lână, Argeş, sec. XX, scoarţă, jud. Tulcea, sec. XX, velinţă aleasă, jud. Dâmboviţa, sec. XX, faţă de masă, Turcineşti, jud. Gorj, sec. XX. Marius Ionel