Web Analytics
scris joi, 22.08.2024

Modelul ARO M 461, succes în Columbia şi ARO 10 modificat cu interior de Mercedes-Benz

Modelul ARO M 461 a avut un foarte mare succes, în Columbia există chiar o zi dedicată mașinii românești, iar ARO 10 modificat, cu un interior special; acestea sunt cele două modele de autoturisme locale pe care le prezentăm de această dată.

Modelul ARO M 461, succes în Columbia şi ARO 10 modificat cu interior de Mercedes-Benz

ARO adulat în Columbia și dat uitării în România

Modelul ARO M 461 a avut un foarte mare succes. De pildă, în Columbia există chiar o zi dedicată mașinii românești. În Columbia, când au început să-și dezvolte agricultura, producătorii de cafea au constatat că ARO este o mașină fiabilă atât ca și întreținere, dar și pentru a le deservi necesitățile. În Columbia, în localitatea Umbria, în 16 iulie, găsim o zi dedicată acestei mașini românești.

”Am avut frumoasa surpriză să constat că în afara țării ARO este mult mai iubit. În urmă cu câțiva ani, am ajuns în Polonia. Am fost invitat de președintele Societății Polono-Române în Cracovia să trec pe la standul său, posesor de ARO și Dacia. În fiecare an vine în România cu Dacia și se duce pe litoralul românesc. Mai mult, înainte de anii 90, Portugalia a avut linie de asamblare. Plecau piesele din România și se asamblau în Portugalia. Denumirea lui a fost de Portaro. Pe urmă, din 85 în 95, ARO s-a produs în Spania. După anii 90, cehii aveau cinci showroom-uri dedicate acestei mașini. Era așa de mare cererea de mașini încât au venit la uzină și au cerut permisiunea să creeze propria linie de montaj și să asambleze în Cehia aceste mașini. În anul 2006, când s-a închis fabrica au venit și au cumpărat toate piesele pe care le-au găsit, în ideea de a mai produce mașini ARO. Mai târziu, și-au dorit să producă în continuare această mașină, dar n-au reușit să găsească deținătorul brandului și au renunțat la idee. În anii 2000, din Rusia, primul proprietar particular de automobile a încercat să cumpere sau să producă piese ARO, dar nu a reușit”, a spus studentul Daniel Rusu.

Citește și Un nou documentar în memoria lui Nicu Covaci va fi proiectat la Cinema București

Avem în Columbia o zi dedicată ARO-ului

Automobilele românești sunt mai iubite în afară decât în țară. ”Avem în alte state, în Columbia, o zi dedicată ARO-ului, dar în țară la noi nu avem o asemenea zi, dedicată acestei mașini, automobilului românesc în general. La Câmpulung există un muzeu cu mașinile românești, dar este inițiativă privată care aparține lui Emil Hagi”, a afirmat studentul clujean. În urmă cu câțiva ani, studentul Daniel Rusu a vizitat uzina ARO din Câmpulung. Spre surprinderea lui, n-a mai găsit din uzină decât o poartă cu o emblemă ARO, probabil poarta șase, unde era pista de încercare, plină de liane. În rest, nimic. Doar un parc industrial care nu mai are nicio legătură cu produsul românesc numit ARO.

ARO 10 modificat cu interior de Mercedes-Benz

Un proiect din Portugalia este cât se poate de interesant: un ARO 10 modificat, cu un interior special. Mașina a primit inclusiv scaune de pe un Mercedes-Benz. ARO a rămas doar în amintirile românilor, deoarece producătorul din Câmpulung Muscel nu a avut aceeași soartă fericită de care Dacia s-a bucurat, fiind achiziționată de Renault. ARO nu mai produce automobile, dar există destui pasionați care încearcă să le păstreze pe cele care există deja. Și nu vorbim aici doar de români, pentru că aceste mașini au fost vândute și construite și în afara granițelor țării noastre. Spre exemplu, ARO a fost fabricat sub licență în Portugalia sub denumirea de Portaro, dar și în Spania, pentru scurt timp ce-i drept, unde era vândut drept Hisparo. Un pasionat din Portugalia are un ARO 10 într-o stare foarte bună, căruia i-a adus câteva modificări care fac din acest exemplar unul destul de special, mai ales dacă aruncăm o privire asupra interiorului, care este unul marca Mercedes-Benz.
Sursa: www.aro4x4.ro

Citește și Vino la Archangels Fest Topoloveni şi poţi câştiga o motocicletă

Citește și Un pariu. Ajunge Ileana Şipoteanu să cânte de ziua comunei sale, Rucăr?

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Lasconi a lipsit de la școală

Treburile națiunii au făcut ca să se scrie din nou istorie la Câmpulung, în sensul că prima zi de școală a fost marcată fără prezența primarului la...