Web Analytics

Un milion de „rable”, înmatriculate în România în ultimii doi ani

de | 14.02.2019 13:59 | Economie

Încep să scadă înmatriculările de mașini second- hand în România. Informația ne-a fost furnizată de Gabriel Sicoe (foto), președintele ACAROM. Astfel, în raport cu anul 2017, evoluția înmatriculărilor de mașini second- hand în anul 2018 este în scădere.

„Ca urmare a faptului că a funcționat mai bine programul Rabla, de la 28.000 în 2017, la aproape 50.000 în 2018, impactul a fost o scădere a înmatriculării de mașini de ocazie. Este prima dată când încep să scadă înmatriculările de second-hand. (…) În ultimii doi ani au intrat în România un milion de mașini second-hand de peste opt ani vechime, care înseamnă vechimea autorizată de statul român pentru programul Rabla. Deci au intrat un milion de rable, recunoscute oficial. Mi se pare o cifră semnificativă”, ne-a mai spus Gabriel Sicoe. În ceea ce privește autoturismele noi înregistrate, raportul este în continuare de o mașină nouă la 3,5 mașini de ocazie. „Raportul este total dezechilibrat în defavoarea mașinilor noi”.
Este bine de știut faptul că o mașină second-hand are mai multă influență negativă asupra mediului înconjurător decât o mașină nouă. Tot președintele ACAROM ne spune de ce: „Mașinile noi, indiferent de marcă, sunt toate Euro 6, cele vechi, un milion, despre care vorbeam, sunt cele mai multe sub Euro 4, deci diferență mare la noxe”.
Nu există, momentan, alte măsuri care să reducă importul de mașini second-hand în România, cu excepția programului Rabla. Deși a fost eliminat complet din legislație din 2017, timbrul de mediu ar urma să fie înlocuit de o altă taxă auto, conform unor declarații ale ministrului Mediului. Încă nu există o formă finală a acestei taxe și data aplicării este incertă.
„Se discută pe mai multe planuri, inclusiv despre un control tehnic de calitate, dar nu avem nicio vizibilitate pe subiect”, menționează Gabriel Sicoe, care ne spune și despre măsurile care ar putea domoli importurile de mașini vechi, de ocazie: „În primul rând, ar fi o exigență mai mare la RAR, a controlului tehnic de calitate, care este la doi ani și ar putea să fie anual. În al doilea rând, am putea vorbi de fiscalizarea comerțului cu mașini de ocazie, adică acești comercianți ambulanți să plătească taxele de rigoare către stat, inclusiv TVA”.

Articol scris de Mari Tudor

Distribuie!

0 Comentarii