Web Analytics

Marii transportatori rutieri din Argeş se confruntă cu o criză acută de personal calificat

de | 28.06.2018 11:37 | Economie

12 lazar 1250După companiile din industrie a venit și rândul celor din domeniul transportului rutier de mărfuri să se plângă de criza personalului calificat. Soluția ar fi scăderea vârstei de obţinere a permisului de conducere pentru şoferii de camion de la 21 la 18 ani; şi importul de şoferi din state non-UE ar putea acoperi o parte din acest deficit, spun analiștii din domeniu. În prezent, în România există circa 300.000 – 310.000 de şoferi cu atestate pro­fesionale, iar angajatorii din dome­niul transporturilor se confruntă cu un deficit acut de personal, a anunțat recent Radu Di­nescu, secretar general la Uniunea Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Referitor la acest subiect am discutat cu reprezentanții primelor două mari companii de profil din Argeș.

Benone Lazăr: „Mă gândesc să-mi fac un liceu, o şcoală profesională proprie”

„E adevărat că scăderea vârstei de obținere a permisului ar fi o soluție, iar eu i-am spus asta mereu lui Dinescu. Problema este că nu mai avem școli profesionale care să califice șoferi, mecanici, tinichigii și așa mai departe. Eu chiar mă gândesc să-mi fac un liceu profesional privat sau o școală profesională privată, în care să mi-i pregătesc singur, pentru că altă șansă nu văd. Cu șoferii din țări non-UE nu e chiar așa, pentru că ar veni doar asiatici și ar fi foarte greu cu limba, cu mentalitățile, cu legislația care e foarte stufoasă în privința asta, nu cred că ar fi soluție asta.  Eu nu am deficit de șoferi acum, pentru că am dat camioane în gestiune direct șoferilor sau unor firme mici care aveau 2-3 șoferi și nu aveau mașini. Adică eu aveam camioane, ei aveau șoferi profesioniști și așa am rezolvat-o. Asta nu înseamnă că dacă îmi vin mâine 50 de șoferi profesioniști nu-i angajez”, ne-a declarat Ion (Benone) Lazăr, patronul celei mai mari companii argeșene de profil, Internațional Lazăr Company.

Alexandru Popa: „Avem un deficit de personal de 2-3%”

12 alexandru popa 1250„E adevărat că și în domeniul nostru se acutizează problema deficitului de personal, în principal din cauza mirajului vestic, tot mai mulți șoferi alegând să migreze la companii din Occident, în special din Germania și Franța. Da, una dintre soluții ar fi scăderea vârstei de obținere a permisului de șofer profesionist. Oricum, acești copii între 18 și 21 de ani conduc dube de marfă fără tahograf, fără nimic și conduc până adorm și mor nevinovați în accidente. Pe camion ar fi altceva, ar fi mult mai în siguranță, ar conduce organizat, într-un cadru reglementat, nu s-ar juca de-a șoferia, plus că ar avea ocazia de foarte tineri să mai vadă și alte țări. Ar fi și soluția cu șoferii din țări non-UE, vorbitori de engleză, dar e destul de complicat din cauza legislației, care îi obligă să obțină un atestat profesional, pentru care nu se poate susține testare decât în limba română. Legat de învățământul de profil, noi, ca și companie, ne implicăm de mult timp și la nivel liceal și universitar, dar vă spun sincer că de multe ori am senzația că povestim degeaba pe acolo”, ne-a spus Alexandru Popa, manager pentru transport în cadrul Com Divers Auto Ro, companie deținută de omul de afaceri Dan Lazăr.

 

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii