Web Analytics

Lucrările în batjocură la Podul Râul Doamnei costă Primăria Piteşti încă 1,2 milioane lei

de | 8.11.2018 13:03 | Politica si Administratie

# Ce făcurăţi, Bobi şi Dobre ? N-au ajuns cei peste 3,6 milioane lei primiţi de la UE? # Conform viceprimarului Sorin Apostoliceanu, suma pentru reparația podului va fi introdusă pe ordinea de zi a următoarei ședințe a Consiliului Local Pitești # Constructorul Bobi Marinescu neagă acuzațiile și spune că așteaptă adresa de la primărie ca să hotărască ce decizie va lua în continuare

După cum a dezvăluit Jurnalul de Argeș în numărul precedent, modernizarea podului de peste Râul Doamnei, realizată cu bani de la Uniunea Europeană și finalizată în iunie 2014, a fost făcută superficial și în bătaie de joc. Iar acum podul trebuie din nou refăcut și cu costuri mari, fapt dovedit și de o expertiză tehnică cerută de Primăria Pitești și realizată de către expertul tehnic autorizat Diaconu Ion Dumitru.
Refacerea lucrării făcute prost va costa mult, după cum spune și viceprimarul Sorin Apostoliceanu: „S-a finalizat expertiza. Cheltuielile de reparare a podului de peste Râul Doamnei au fost estimate la 1,2 milioane lei. Este un tarif ce va fi introdus pe ordinea de zi a următoarei ședințe de Consiliu Local, pentru a fi aprobat de către consilierii locali. Noi am trimis zilele trecute constructorilor o adresă cu ce a reieșit din expertiza tehnică, întrebându-i dacă vor să refacă ei pe cheltuiala lor podul, ca să nu îi mai dăm în judecată. Așteptăm răspunsul lor în termenul legal de 30 de zile. Dacă vor răspunde negativ la propunerea noastră, vom declanșa procedurile legale”.
Într-o declarație dată pentru Jurnalul de Argeș, omul de afaceri Bobi Marinescu, managerul firmei Star Trading (una dintre cele două firme care au făcut lucrarea), acuza că la expertiza tehnică nu au fost chemați și reprezentanți ai firmei sale și că nu are încredere în expertul angajat de Primăria Pitești. Viceprimarul Piteștiului și-a spus punctul de vedere legat de aceste acuzații: „Noi am organizat o licitație și am luat un expert. Iar expertul știe ce are de făcut, vă dați seama. Nici noi nu am fost la acea expertiză. Vă pot spune însă că este un expert autorizat. Ce era să spună omul de afaceri, că a făcut bine dacă nu era bine sau că a făcut rău dacă era bine? Expertul respectiv este autorizat de către toate forurile competente. Nu își face fiecare expertiza cum vrea. Noi nu am luat expertul pe care l-am vrut noi. S-a făcut o licitație și acel expert s-a înscris la licitație”.
Și tot omul de afaceri Bobi Marinescu a acuzat Primăria Pitești că nu ar fi respectat planul de întreținere și reparații pentru podul de peste Râul Doamnei și că aceasta ar fi o cauză importantă a degradării podului. „Nu este adevărat. Acel plan de întreținere și reparații a fost respectat. Fiecare încearcă să se apere. Instanța, dacă el nu vrea să repare, va spune dacă el sau noi avem dreptate. Există, bineînțeles, prezumția de nevinovăție”, ne-a declarat viceprimarul Sorin Apostoliceanu.
Am luat legătura și cu omul de afaceri Bobi Marinescu. Legat de adresa prin care Primăria Pitești solicită firmelor Star Trading și Zeus să repare podul pe cheltuiala proprie, acesta ne-a declarat: „Nu am primit deocamdată adresa la care faceți referire. După ce o voi primi și o voi analiza împreună cu echipa mea vă voi putea spune ce decizie iau”.

Podul cu garanţie 10 ani s-a degradat după doar trei ani

Proiectul „Modernizare Pod peste Râul Doamnei” a fost finalizat pe 29 iunie 2014. Valoarea totală a proiectului, finanțat prin fonduri europene, a fost de 3.737.466,53 lei, din care contribuția proprie a Primăriei în proiect a fost de 101.743,02 lei. Lucrările au fost efectuate de firmele Star Trading Impex și Zeus.
La momentul depunerii ofertelor pentru reabilitarea podului de peste Râul Doamnei, autoritatea contractantă, Primăria Pitești, a stabilit un mix de criterii în vederea atribuirii lucrării. Ponderea de 70% din total a avut-o, bineînțeles, prețul oferit; 30% însă din punctajul final a fost alocat pentru durata de garanție a lucrării. Caietul de sarcini a specificat aici: „Garanția minimă solicitată pentru lucrările executate este de 60 de luni. Garanția maximă care va fi ofertată este de 120 de luni, iar pentru perioade de garanție ofertate mai mari decât 120 de luni nu se punctează”.
Bineînțeles, asocierea formată din firmele celor doi constructori a oferit garanția maximă admisă, adică cea de 10 ani (120 de luni). Autoritatea contractantă a dat dovadă de înțelepciune atunci când a limitat oferirea de punctaj după un anumit termen al garanției, pentru că, altfel, se putea întâmpla ceea ce s-a întâmplat la Căteasca, unde Zeus a câștigat oferind un termen de execuție aberant, de numai câteva luni (termen depășit cu peste un an), dar și o garanție de 50 de ani, de asemenea nerealistă. Și deși podul reabilitat avea garanție 10 ani, acesta s-a degradat după mai puțin de trei ani. Concret, expertul tehnic Diaconu Ion Dumitru a constatat, printre altele, fisuri la grinzile prefabricate, infiltrații multiple, degradarea protecției anticoroziune, segregarea betonului și porțiuni cu beton degradat. Și asta la doar trei ani de la finalizarea lucrării.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii