Reprezentanții Registrului Auto Român (RAR) au publicat o listă cu principalele defecțiuni care pot duce la respingerea unui vehicul la inspecție.
„Inspecția tehnică periodică (ITP) nu este o ocazie pentru a afla dacă autovehiculul funcționează în parametri, ci ar trebui să fie doar o confirmare oficială a acestui fapt. Pornind de la această idee, vă reamintim că posesorul unei mașini are obligația legală de a-l menține în stare optimă de funcționare între două vizite la ITP, a transmis Registrul Auto Român.
Citește și: Românii care vor avea rate mai mici la credite de la 1 aprilie
Câteva exemple de posibile neconformități pe care le puteți observa singuri, fără a fi nevoie de echipamente profesionale sau de multe cunoștințe tehnice:
– nefuncționarea anumitor componente ale instalației electrice de iluminare și semnalizare; – nefuncționarea claxonului; – fumul vizibil; – uzura anvelopelor peste limitele permise; – nefuncționarea ștergătoarelor; – pierderile semnificative și repetate de lichide: ulei, lichid de frână, lichid de răcire etc; – uzura accentuată a plăcuțelor și discurilor de frână; – funcționarea defectuoasă a DPF; – existența unor martori aprinși în bord; – apariția vibrațiilor în volan la viteze mai mari; – scăderea eficienței sistemelor de frânare și direcție; – fisurile apărute în parbriz, oglinzi laterale etc; – nefuncționarea frânei de mână; – starea generală a caroseriei, degradarea unor elemente de caroserie; – scurgerea de lichid din amortizoare.
Citește și: Update – accident pe drumul Pitești-Slatina: tirul a izbit mașina oprită
0 Comentarii