Jurnalul de Arges
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Politica si Administratie
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Opinii
  • Cultura
  • Sport
  • PRINT
    • Culise
    • Jurnalul Universitar
    • Omul saptamanii
    • Blitz
    • Caricaturi
    • Arhiva PDF
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Politica si Administratie
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Opinii
  • Cultura
  • Sport
  • PRINT
    • Culise
    • Jurnalul Universitar
    • Omul saptamanii
    • Blitz
    • Caricaturi
    • Arhiva PDF
No Result
View All Result
Jurnalul de Arges

Ultimele știri

Ce amendă riscă argeșeanul care a scris mesaje pe clădirile din Pitești 1

Ce amendă riscă argeșeanul care a scris mesaje pe clădirile din Pitești

18 minute ago
incendiu

Incendii violente la case în localitățile Costești și Dobrești

o oră ago
baschet

BCM U Pitești a obținut o nouă victorie în Liga Națională de baschet masculin

o oră ago
Inspecţie de la Arhiepiscopie la Parohia Mavrodolu: vânzătoarea de la pangar acuză paracliserul 2

Inspecţie de la Arhiepiscopie la Parohia Mavrodolu: vânzătoarea de la pangar acuză paracliserul

2 ore ago

Categorii

  • Actualitate
  • Bani europeni
  • Blitz
  • Caricaturi
  • Culise
  • Cultura
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Home
  • Jurnalul Universitar
  • Omul saptamanii
  • Opinii
  • Politica si Administratie
  • Sport
  • Turism

Lecţia de drept. Drepturile consumatorilor de produse şi servicii

Lecţia de drept. Drepturile consumatorilor de produse şi servicii 3
byJurnal de Arges
2 ani ago
in Opinii

Consumatorii de produse și servicii sunt protejați de prevederi naționale și europene ,care se referă la cumpărăturile online/offline și instituie drepturi în favoarea acestora.
Astfel, nu trebuie să plătiți produse dacă nu primiți bon fiscal la achiziționare.
Nu trebuie să păstrați ambalajul produselor pentru a beneficia de garanție, însă, dacă aveți un produs cu probleme și vreți să-l duceți în service, sunteți constrânși să păstrați ambajalul original al produsului.
Niciun service nu poate refuza reparația unui produs aflat în garanție cât timp acesta este însoțit de factura și certificatul de garanție, excepție făcând cumpărăturile online.
Vă puteți adresa ANPC în orice caz în care ați fost păcăliți de un comerciant, iar în această listă sunt incluse atât practicile comerciale înșelătoare, cât și cele agresive.
ANPC poate interveni și soluționa direct litigiile cu comercianţii – în trecut conflictele care ajungeau la litigiu puteau fi rezolvate doar de către instanțele judecătorești.
În prezent, se extinde astfel rolul de mediator al ANPC, reclamațiile sunt soluționate urmând proceduri de soluționare alternativă a litigiilor.
Sunt vizate direct reclamații privind contractele de vânzare-cumpărare și cele de prestare servicii între comercianți români și cumpărători rezidenți pe teritoriul UE.
Defectele depistate în primele 6 luni de la achiziție nu trebuie dovedite de cumpărător, se prezumă că au existat în momentul achiziției, iar garanția de conformitate a produselor are o valabilitate de 2 ani și este obligatorie pentru orice produs vândut pe teritoriul UE.
În situația problemelor legate de furnizorul de curent sau gaz sesizările pot fi reclamate nu doar în scris, ci și pe email, fax sau telefon și pot viza plângeri privind clauzele contractului de furnizare a energiei, facturarea consumului, tarifele oferite, întreruperile în furnizarea energiei, contorizarea consumului, schimbarea furnizorului existent, informările legate de schimbarea legislației și soluționarea plângerilor precedente.
Persoanele cu dizabilități de vedere, vorbire și auditive care optează pentru servicii de telefonie și internet au dreptul să primească servicii adaptate nevoilor speciale, deci acestea au dreptul să primească planuri tarifare personalizate, care exclud acele servicii ce nu pot fi utilizate.
Furnizorii de internet și TV sunt obligați să listeze pe site informații accesibile, detaliate, corecte, inteligibile și relevante despre planurile tarifare, care să includă minimum denumirea planului, caracteristicile, costurile, viteza de upload/download minim garantată, limitările serviciilor și durata contractuală minimă.
Furnizorii de servicii de telefonie au obligația să comunice în prealabil tarifele de telefonie cu suprataxă .
În situația în care drepturile vă sunt încalcate, aveți posibilitatea să sesizați ANPC-ul, cu mențiunea că aceasta nu se poate implica în conflictele dintre vânzători și persoane juridice, deci, dacă ați făcut o achiziţie pe firmă, va trebui să lăsați justiția să se pronunțe în cazul unui litigiu ce nu a putut fi rezolvat amiabil.
Maria Cristina Leţu, avocat, doctor în Drept

 

Distribuie!

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required


Tags: lectia de drept

Related Posts

Doamne fereşte să ai nevoie de un instalator! Mulţumim Ion Iliescu, Emil Constantinescu, Traian Băsescu, Klaus Iohannis! 4
Actualitate

Doamne fereşte să ai nevoie de un instalator! Mulţumim Ion Iliescu, Emil Constantinescu, Traian Băsescu, Klaus Iohannis!

21/01/2021 - 13:26
Lecția de drept. Regimul matrimonial și convenția matrimonială 5
Actualitate

Lecția de drept. Regimul matrimonial și convenția matrimonială

21/01/2021 - 13:07
01 cornel carp
Actualitate

Lecţia de istorie. Despre Mica Unire, în vremuri de pandemie

21/01/2021 - 13:07
Cei mai frumoşi ani sunt cei ce vor veni... 6
Actualitate

Cei mai frumoşi ani sunt cei ce vor veni…

14/01/2021 - 13:16

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Politica de confidentialitate.


  • CORESPONDENŢĂ DIN SUA Quo Vadis America?
  • Lecţia excepţionalismului american
  • BCE forţează suprimarea completă a pieţelor în Europa
  • RADU HANGA, BURSA DE VALORI BUCUREŞTI: "Ne aşteptăm să vedem cel puţin 20 de companii venind către BVB, anul acesta"
  • ISTORICUL PRIVATIZĂRII ÎN ROMÂNIA Intrarea capitalului privat în companiile româneşti (1)
  • AVERTISMENT FITCH: Profiturile băncilor americane vor fi supuse presiunilor în 2021
  • Restaurantele din Capitală, la un pas de reluarea activităţii
  • BCR CERCETARE: "Activitatea economică şi-a revenit în ianuarie, după scăderea sezonieră din perioada sărbătorilor"
  • SUMMIT EUROPEAN Noile tulpini Covid-19

Next Post
Jurnalul de Argeş universitar 7

Jurnalul de Argeş universitar

  • Contact
  • Confidențialitate
  • Cookies

Redacție

  • Redactor șef: Gabriel Grigore;
  • Manager: Cristian Vasile;
  • Director economic: Claudia Sima;
  • Secretar general de redacţie: Alina Crângeanu;
  • Senior editor: prof. dr. Cornel Carp, avocat Maria Cristina Leţu, doctor în Drept;
  • Redacţia: Marius Ionel, Cornel Drăghici, Cătălin Ion Butoiu, Mari Tudor, Izabela Moiceanu, Marian Staicu, Cristina Simion;
  • Corectură: Corina Grigore;
  • Grafică: Bogdan Pintilie;
  • DTP și procesare imagine: Cristian Radu.

Contact:

  • e-mail: jurnaldearges@gmail.com
  • Tel: 0248.221774
  • Fax Contabilitate: 0248.223271

 

TRAFIC

© 2020 Jurnal de Argeș - partener în rețeaua PressHub.

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Politica si Administratie
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Opinii
  • Cultura
  • Sport
  • PRINT
    • Culise
    • Jurnalul Universitar
    • Omul saptamanii
    • Blitz
    • Caricaturi
    • Arhiva PDF

© 2020 Jurnal de Argeș - partener în rețeaua PressHub.