Web Analytics
scris vineri, 10.09.2021

La 10 Septembrie 1868 a început construirea Gării de Nord din București

Piatra de temelie a gării a fost pusă la 10 septembrie 1868 în prezența viitorului Rege Carol I, pe un loc ales de acesta.

 Chiar dacă la început această gară nu era concepută pentru a deveni principala gară a Bucureștiului, odată cu trecerea anilor aceasta a devenit principalul nod feroviar al Capitalei și al României. Ea a fost concepută în formă de U, formată din două corpuri paralele legate la capătul dinspre ateliere de un alt corp în orientare perpendiculară, iar de-a lungul timpului i s-au adus modificări.

Citește și: “Scrisoarea lui Neacșu” din Câmpulung – pe monede de argint ale BNR

La 10 Septembrie 1868 a început construirea Gării de Nord din București

Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880, iar în 1928 gara avea șase linii pentru plecări și patru linii pentru sosiri.

În august 1944 s-au refăcut instalațiile de centralizare electrodinamică din gară, iar liniile și peroanele au fost prelungite.  

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Fost primar fără poartă-n casă

Liviu Țâroiu nu a prins un loc în viitorul Consiliu Local al Câmpulungului, dar are ce să facă la pensie. Ca să omoare timpul și canicula s-a băgat...