Web Analytics
scris miercuri, 29.03.2023

Istoria LEGO, jocurile copiilor și adulților deopotrivă

Știai că LEGO vine de la abrevierea și unirea cuvintelor daneze „leg godt”, care înseamnă „joacă bine”? Această denumire de brand a setat tonul întregii companii și a oferit un scop clar acesteia: acela de a crea și oferi jocuri copiilor și adulților de toate vârstele.

Istoria LEGO, jocurile copiilor și adulților deopotrivă

Compania LEGO a fost fondată în 1932 de danezul Ole Kirk Kirstiansen, în Billund, Danemarca, și este actualmente deținută de nepoții acestuia. Principalul acționar al firmei este Kjeld Kirk Kristiansen, unul dintre cei mai bogați danezi, cu o valoare netă de 6.75 miliarde dolari, iar LEGO este al patrulea cel mai mare producător de jucării la nivel global.

Există mai multe jucării LEGO decât oameni pe planetă, cu undeva la 62 de bucăți de LEGO pentru fiecare dintre noi. LEGO este responsabilă și pentru unul dintre cele mai mari dezastre naturale ale lumii, când un val a lovit o navă de marfă care transporta cinci milioane de bucăți de jucării de plastic, în 1997. La 25 de ani după accident, părți din jucării încă pot fi găsite pe malul plajei Cornwall.

Compania are o istorie lungă, de mai bine de 80 de ani, cu infinite ocazii când micile jucării au adus bucurie copiilor și adulților din întreaga lume. LEGO a început ca un mic atelier de tâmplărie, iar jucăriile erau făcute din lemn. Schimbarea către plastic a avut loc în 1947, iar acum compania și-a luat angajamentul ca toate produsele să fie create din materiale sustenabile până în 2030.

Cel mai cunoscut produs al companiei este cărămida LEGO, care a fost lansată abia în 1949. Sistemul de prindere, care conferă acest sunet tip clic, a fost introdus zece ani mai târziu, în 1958. Fiecare generație a prins seturi diferite de jucării, fiind adăugate constant tipuri și seturi noi. Au fost adăugate inclusiv jucării din filme și seriale, cum ar fi Star Wars, dar și jucării create după persoane celebre. În 2014 au fost create mai multe jucării feminine care sunt mai puțin stereotipice, în urma scrisorii a unei fetițe de șapte ani care a sesizat diferențele de gen într-un raion de jucării și jocuri pentru copii. Fetița s-a plâns că jucăriile feminine erau reprezentate doar în contexte de casă, familie și mers la cumpărături. Între timp, LEGO s-a adaptat, la fel cum face de 80 de ani încoace, fiind și motivul principal al succesului pe care îl are în prezent. Compania a luat naștere în timpuri istorice dificile, iar ingeniozitatea creatorului din acele vremuri s-a dovedit a fi esențială.

Compania a fost lansată în timpul în timpul marii crize economice din perioada 1929-1937, când Ole Kirk a realizat că munca sa de tâmplărie este din ce în ce mai puțin căutată, din cauza industrializării masive. A fost inspirat când și-a dat seama că obiectele de tâmplărie din lemn în miniatură, adică prototipurile produselor finale, puteau fi folosite ca jucării pentru copii. Doi ani după această întâmplare, a luat ființă compania pe care o cunoaștem acum.

Adaptabilitatea companiei poate fi văzută în ingeniozitate producătorilor. Există numeroase ocazii când producătorii și specialiștii în design ai companiei au folosit produsele care nu se vindeau bine pentru a face noi jucări. De exemplu, a produs un număr foarte mare de jucării yoyo, datorită unei cereri subite masive. În schimb, cererea și interesul pentru această jucărie a scăzut la fel de subit, iar compania a rămas cu numeroase cutii de yoyouri. Acestea au fost tăiate în două pentru a crea roțile unei noi jucării, un camion de lemn, care a ajuns să fie bestseller.

Compania a reușit să creeze jucării iubite de copii și prin observarea acestora și ce le place în mod particular. Cărămizile specifice firmei au ajuns să fie cele mai iubite de copii, datorită versatilității și potențialului de a construi absolut orice. Atenția la detalii a lui Ole au făcut diferența, iar povestea companiei spune că acesta a refuzat să folosească materiale de proastă calitate sau insuficiente pentru a economisi bani. Așa s-a născut și zicala companiei, ”Kun det bedste er godt nok” (Doar ce-i mai bun e suficient de bun), care e folosită până în prezent.

Astăzi, LEGO are o varietate extrem de largă de produse, de la acele cărămizi care i-au consacrat, care sunt perfecte pentru copiii mici, până la jucării ediție limitată, în parteneriat cu filme celebre. Au creat și jucării tematice, cu temă de construcții sau oraș, cum ar fi LEGO City, sau cele cu care îți poți construi propriul robot. Cele mai vândute seturi sunt cele Star Wars și Harry Potter, care au numeroase piese și durează ore întregi până la completare. Acestea includ atât personaje, cât și obiecte faimoase din filme.

Jucăriile LEGO au un potențial infinitîn ceea ce privește procesele de creativitate, esențiale în dezvoltarea armonioasă a copiilor, dar și necesare în găsirea echilibrului ca adulți. Compania rămâne una de care ne leagă numeroase amintiri și nostalgii, și care reușește să fie mai degrabă un prieten în procesul de maturizare, și nu un imperiu de miliarde de dolari.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Adio, Domnule Călin Georgescu!

Dan Andronic. 1 iunie 2025 Călin Georgescu ne-a anunțat că se retrage din viața politică. După o perioadă extrem de agitată, în care românii au avut...

Din ediția tipărită