Web Analytics

Ion Iordache, SAD: „Parlamentarii PSD de Argeş sunt sub orice critică”

de | 25.10.2018 14:02 | Economie

Cu peste 17.000 de membri angajați în 13 societăți industriale, Sindicatul Automobile Dacia (SAD) este cea mai mare organizație de acest fel din țară, mitingurile sau grevele declanșate de cei de la Dacia dând de fiecare dată fiori nu doar patronatului francez al uzinei de la Mioveni, ci și guvernanților de la București atunci când mișcările de protest au vizat administrația centrală. Despre câtă putere mai au cu adevărat SAD și mișcarea sindicală din România într-un context politic, economic și social tot mai întunecat pentru țara noastră am discutat cu Ion Iordache, viceliderul sindicaliștilor de la Dacia, una dintre cele mai sonore voci sindicale la nivel național.

„Liderii confederațiilor au dezbinat mișcarea sindicală din România”

# Cum privește cel mai mare sindicat din România modul cum este guvernată acum țara și ce intenții are legat de aceasta?
– Înainte să vă răspund, vreau să spun că, da, suntem cel mai mare sindicat din țară, dar asta nu ne ajută cu nimic într-un astfel de context, pentru că suntem singuri, iar dacă am protesta acum împotriva guvernului, nu ne-ar băga nimeni în seamă.
# Totuși, nu cred că a existat vreodată protest antiguvernamental la Dacia care să nu fi stârnit frisoane la București.
– Guvernelor de până acum, da, actualului guvern, nu. Iar vina pentru această situație nu o poartă Guvernul, ci reprezentanții sindicatelor.
# Mai exact?
– Mai exact, liderii confederațiilor sindicale naționale au reușit să dezbine mișcarea sindicală, iar acum membrii de sindicat și sindicatele, în general, nu mai au încredere în propria putere, de aceea e foarte greu să mai coagulezi o masă sindicală suficient de mare, care să conteze în fața unei guvernări cum e cea din prezent.
# Care este soluția?
– Soluția o avem noi, cei de la Dacia, și ne-am asumat acest rol, acela de a coagula toată mișcarea sindicală din industria construcțiilor de mașini și, apoi – de ce nu? – toată mișcarea sindicală din industria privată din România.
# Cum veți realiza acest lucru?
– Am demarat un proces a cărui finalitate este semnarea unui contract la nivel de ramură industrială și mă refer aici la industria constructoare de mașini; suntem singura țară din Europa unde nu există un contract de muncă la nivel de ramură industrială. Abia după ce vom avea acest contract și oamenii vor vedea că sindicatele chiar îi reprezintă la nivel național, îi vom putea chema și coagula pentru proteste de anvergură inclusiv împotriva guvernanților. La nivelul ramurii noastre, am convingerea că e o chestiune de câteva luni de zile până vom realiza asta.
# În afară de Dacia, cine mai e parte în acest proces?
– Ford, Avioane Bacău, IAR Brașov, Avioane Craiova, Șantierele Navale, ca să vă dau doar câteva exemple.
# Spuneați că vizați întreaga industrie privată, aveți răspunsuri și din alte ramuri industriale?
– Când vom realiza ce ne-am propus la nivel de industrie a construcțiilor de mașini, sunt convins că ne vor urma și alții; noi am demarat demersuri în acest sens și către alte domenii și reacțiile sunt bune. Sunt convins că doar așa vom putea răspunde tuturor porcăriilor pe care le fac acum guvernanții și doar așa românii din industria privată și care lucrează la privat, în general, singurii care produc cu adevărat în țara asta, nu vor mai fi tratați ca sclavi. Nu mă feresc s-o spun, cu excepția Daciei, peste tot e sclavie curată. Și să știți că avem 17.000 de membri și oamenii vin la noi în număr tot mai mare, pentru că ei vor siguranță, iar noi, cei de la SAD, le oferim această siguranță. De aceea noi avem o datorie morală față de toți cei din industria privată și vrem să facem și pentru ei ce am făcut pentru oamenii noștri de la Dacia.

„Justiția să reziste și să-și spună cuvântul”

# Pornisem discuția de la modul cum este guvernată țara.
– Da. Vă repet ce v-am mai spus și cu alte ocazii, despre actuala guvernare nu am, mi-e imposibil să găsesc vreun cuvânt de laudă. Iar parlamentarii PSD de Argeș sunt sub orice critică.
# Chiar așa?
– Noi, cei de la Dacia, am acceptat așa, tacit, să avem cât mai mulți parlamentari PSD de Argeș, în speranța că, fiind din partidul care guvernează, vor avea grijă de județul acesta. Nu le pasă, pur și simplu nu le pasă. Nu le pasă nici măcar de această autostradă spre Sibiu, care este vitală pentru Dacia și pentru Argeș; nu le-a păsat niciodată și nu le va păsa niciodată de județul acesta și de oamenii care i-au trimis acolo și care îi plătesc. Suntem nemulțumiți, dezamăgiți și ne considerăm înșelați de aceștia.
# Mai sunt șanse pentru o revenire la normalitate în țara asta?
– Domnule, eu consider – și nu mi-e teamă s-o spun – că lucrurile au degenerat grav din momentul în care țara a început să fie condusă, practic, de acest Liviu Dragnea. Eu pe acest individ îl numesc „răul României”. Dragnea este „răul României”. Dar îmi pun mari speranțe în Justiție să ne scape de tot ceea ce se întâmplă acum rău în această țară.
# Justiția este și ea asaltată și lovită din toate părțile tocmai de guvernanți și de partidul aflat la putere.
– Da, dar Justiția trebuie să reziste, să rămână tare și să-și spună cuvântul împotriva tuturor celor care au încălcat principiile morale ale acestei țări, a tuturor celor care și-au bătut joc pur și simplu de toate principiile morale ale acestei țări. Și eu am convingerea că Justiția îți va face treaba și va readuce țara la o stare de normalitate.
Florin Silvestru

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii