Web Analytics

Ion Iordache: „Fără această negociere, viitorul salariaţilor Dacia ar fi fost foarte sărac”

de | 23.05.2019 13:42 | Economie

# Administraţia şi sindicatul Dacia au bătut palma pe anul acesta

După mai bine de două luni, sindicatul și patronatul de la Dacia au ajuns, săptămâna trecută, la un acord privind contractul colectiv de muncă pe 2019. Despre negocieri și rezultatele lor am stat de vorbă cu Ion Iordache, vicelider SAD.
# Cât de dure au fost negocierile cu conducerea Dacia în privința contractului colectiv de muncă?
– Negocierile au fost foarte dure, până la limita declanșării grevei. Ei au vorbit foarte mult despre viitorul Dacia ca întreprindere, despre investițiile care s-au făcut la Dacia și este adevărat acest lucru și noi susțineam și vorbeam despre viitorul salariaților pe care îi reprezentam noi în această negociere. Fără această negociere, viitorul lor ar fi fost foarte sărac.
# Concret, cât ați câștigat ca și creștere salarială?
– De la 1 mai, 400 de lei, plus 80 de lei de la 1 octombrie. Trebuie menționat și plus 20% contribuțiile sociale, care nu sunt introduse în salariu. A fost o negociere pe care oamenii au acceptat-o, care se poate numi o negociere bună și în momentul de față oamenii sunt mulțumiți la Dacia și vor începe să lucreze din plin pentru viitorul Daciei.

„Creșterea nu este suficientă și nu va putea face față creșterilor de prețuri din România”

# Cât de mulțumiți sunteți de creșterile obținute față de anii trecuți?
– Și anii trecuți au fost creșteri corecte vizavi de faptul că anii trecuți, încă din 2015, inflația în România a fost la nivel de 2%, culminând cu anul 2018, când inflația a fost peste 4,7%, plus explozia de prețuri pe care am înregistrat-o la începutul anului 2019. Eu pot să vorbesc mult despre această creștere salarială, dar probabil ea nu este suficientă și nu va putea face față creșterilor de prețuri din România.

„Nu există niciun risc pentru relocarea producției de la Dacia”

# Câți oameni vor fi angajați ca urmare a creșterii capacității de producție?
– Nu știu să dau un număr acum, dar vor fi cu siguranță. Se vor angaja oameni pe salariu minim.
# Cât de mare rămâne riscul unei relocări a producției Uzinei de la Mioveni din cauza neînceperii lucrărilor la autostrada Pitești-Sibiu?
– Nu există niciun risc pe tema asta. Pentru neînceperea concretă a lucrărilor la autostrada Pitești-Sibiu, Grupul Renault a anunțat că își va reconsidera poziția față de Dacia. Adică numărul de mașini va fi mult mai mic decât facem acum. Această autostradă este foarte importantă pentru Muntenia, pentru București, pentru Constanța, pentru Pitești, Craiova, Ploiești, unde există zone industriale foarte pronunțate și e nevoie de acest drum. Dar unii nu vor să mergem către Occident, alții vor să mergem către alte locuri etc.

Articol scris de Marius Ionel

Distribuie!

0 Comentarii