Piața auto europeană (UE, Marea Britanie și țările EFTA) revine pe creștere în martie 2025, comparativ cu luna similară din 2024, după două luni de scădere. Vânzările de electrice și hibride s-au accelerat, conform ACEA. România – peste media UE.
Citește și: Şeful Grupului Dacia Renault pe România e optimist. Mihai Bordeanu: „70% dintre comenzile Bigster din România sunt de la clienţi non Dacia”
În luna martie 2025, înmatriculările de autoturisme noi doar în Uniunea Europeană au scăzut ușor, cu 0,4% față de martie 2024, atingându-se un nivel de 1.028.202 unități – potrivit informațiilor ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din România – și ACEA.
În perioada ianuarie-martie 2025 au fost înmatriculate 2.713.691 unități, în scădere cu 2% față de primele trei luni din 2024. Din totalul autoturismelor înmatriculate în UE, 412.864 au fost full electrice (+23,8%) și 1.171.344 – cu propulsie hibrida (+17%).
De notat că au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu perioada similară din 2024 în Spania (+14,1%), în timp ce în Franța (-7,6%), Germania (-4,3%) și Italia (-1,6%) au fost semnalate scăderi ale pieței.
România se situează pe locul 13 în UE, cu un volum de 33.692 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere cu 1,4% comparativ cu perioada ianuarie-martie 2024. Dintre acestea, 2.161 unități au fost full electrice (-36,4%) și 15.788 – cu motorizare 4%).
În privința constructorilor, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW, cu 875.875 unități, în creștere cu 5,7%, urmate de grupul STELANTIS, cu 525.283 unități, în scădere cu 12,2%, și de Grupul Renault, în creștere cu 5,7% (din care DACIA: 153.382 unități, în creștere cu 1,3% față de ianuarie-martie 2024). Autoturismele Ford au reprezentat în ianuarie-martie 2025 un număr de 114.678 unități noi înmatriculate, în scădere cu 1,9% față de perioada similară a anului trecut.
0 Comentarii