Georgel Sandu: „Nu au făcut niciodată niciun fel de îmbunătățiri, doar cârpeli!”
Zeci de gospodării din comuna Bascov, satul Glâmboc Deal și strada Rotărești Foraj, au rămas fără curent electric de luni seara, de la ora 16, și nici marți, la ora 12.30, problema nu era rezolvată, deși unii localnici au sunat de mai multe ori la compania de distribuție. În disperare de cauză, ei au apelat și la ziarul nostru.
„Am sunat și la ANRE; mi-au indicat, frumos, după o oră de așteptare, să fac o sesizare on-line”

„Tot sunăm; de la PPE ne spun să sunăm la Distribuție Oltenia. Sunăm acolo, dar de fiecare dată par că se fac că nu știu despre ce este vorba, înregistrează o sesizare și o transmit mai departe. Din ce știu eu, de la cei care discutăm între noi la Glâmbocu Deal, zece gospodării sunt afectate. Dar eu cred că sunt mai multe, cred că sunt zeci, doar că nu știu eu, fiindcă e destul de rarefiată zona. Am sunat și la Primărie, la Bascov, și ne-au spus că la ei nu e o problemă, fiindcă nu le-a comunicat nimeni nimic. Am sunat și la ANRE; mi-au indicat, frumos, după o oră de așteptare, să fac o sesizare, o petiție on-line. Distribuție Oltenia a spus același lucru, să fac o sesizare, deși aseară (luni seara – n.r.), la ora 18, mi-au spus că în două ore se rezolvă și trimit pe cineva. De fiecare dată, vorbim cu o altă persoană.
Ce să zic?! Și în trecut au fost probleme. Opriri avem aproape zilnic. Ne spun că suntem pe o rețea cu Vâlcele, pe care se tot fac modificări de ani de zile, din 2008, de când stau acolo. Cert e că nu au făcut niciodată niciun fel de îmbunătățiri, doar cârpeli!” – ne-a spus marți, la ora 12.30, Georgel Sandu (foto), șeful Sucursalei Argeș a First Bank.
Primarul Gheorghe Stancu: „O să fie întreruperi încă doi ani în toată comuna”
Primarul comunei Bascov, Gheorghe Stancu, apelat de noi la aceeași oră, spunea că ştie problema și că se lucrează la remedierea ei. „Lucrează, domnule! Am vorbit chiar cu Alexandru, șeful de rețea! Sunt întreruperi… Oricum, o să fie încă doi ani de zile în toată comuna, pentru că – am anunțat – s-a mărit numărul de case, și industrial, și de persoane fizice și de persoane juridice, și au rămas firele subdimensionate. Ușor-ușor, ei bagă cablu din ăla torsadat și nu pot lucra în rețea cu tensiune. Asta e treaba. Afectați sunt cei din zona Rotărești Foraj și Glâmbocu, dar nu toți, doar cei de pe rețeaua transformatorului de acolo” – ne-a spus edilul-șef din Bascov.
Citește și 8.637 șomeri înregistrați în Argeș la final de aprilie
Am sunat la Distributie Oltenia la ora 18 48 pe 19 Mai, au zis ca e o echipa pe teren. Sunat din nou la ora 20 46, ni s-a spus ca nu este avarie…au deschis atunci, sunat din nou la ora 00:34, au zis ca noaptea se lucreaza mai greu. Pe 20 Mai ora 07:10 am sunat din nou, se lucreaza, am mentionat ca st 12 ore, au zis ca urgenteaza. La ora 10 20, am sunat iar am informati ca se deschide caz, ca nu e avarie…au inchis-o cei de oe teren am primit explicatia, ulterior cd am intrebat motivul ni s-a spus ca a fost cod galben de vant in judet si au 48 de ore sa remedieze…la ora 13 10 ni s-a spus ca e o problema complexa si mai dureaza. Curentul a venit a 15:22…dupa 20 ore si 26 de minute…deci st cablurile, e vantul, e situatia complexa?
In data de 19 mai, in jurul orelor 16, pe strada Glamboc Deal, Glambocu, comuna Bascov, Arges am avut o interupere in furnizarea energiei electrice de aprox 45min, dupa care la ora 18:15 s-a intrerupt din nou.
La ora 18.39 am apelat numarul de deranjamente, unde mi s-a spus ca exista deja o sesizare înregistrată cu 20min inainte, si ca o echipa se deplaseaza sau a ajuns deja la locul afectat. Am întrebat daca nu cumva echipa a fost trimisa pentru întreruperea anterioara, dar angajatul call center mi-a spus ca nu poate verifica. Prima gafa dintr-un sir lung de interacțiuni defectuoase cu distribuție Oltenia.
La ora 20.20 apelez din nou, de data aceasta mi se spune ca nu există nicio sesizare si nu se înregistrează nicio defectiune in zona Glambocu. Se înregistrează o noua sesizare si mi se promite ca a fost marcata ca urgenta. Deja erau 2h de cand nu aveam energie electrica.
La ora 00.34, 20 mai, angajatul call center ne comunica faptul ca ultimul status in sistem este de la 21.30 cand echipa din teren reclama o piesa necesara pe care trebuiau sa o ridice de la depozit.
La ora 7.10, nu au niciun status nou, doar ca se urgenteaza. Urgentarea de la 20.20 din ziua anterioara sau ce anume, nu stiu exact.
La ora 10.52 mi se spune din nou ca nu există nicio defecțiune in zona. Sesizarile anterioare au fost inchise fara nicio rezolvare sau explicatie. Un tertip ieftin probabil, ca nu se adune multe ore de cand a fost raportat initial. Se înregistrează o noua sesizare. In continuare, niciun update la apelurile ulterioare.
Abia la ora 15.00 s-a reluat alimentarea cu energie electrica. In total, din 24 de ore, de la ora 16, 19 mai, am avut energie electrica 2h.
Pe langa sesizarile inchise și redeschise, este absolut inacceptabil sa nu existe un termen de solutionare. Apelurile la call center sunt complet inutile. Angajații nu știu niciodată nimic, ni se spune doar să așteptăm. Dar cât? Mai apoi nu primim nicio explicație pentru întrerupere, nicio compensație, absolut nimic.
Aceaste întreruperi in furnizarea cu energie electrica sunt extrem de comune, cel puțin săptămânale, uneori chiar mai dese.
Angajații de la call center sunt foarte agresivi, probabil instruiți sa tipe mai tare decât clienții ca sa intimideze. Invoca calamitate, in condițiile de cod galben in zona de munte a judetului, in contextul in care comuna Bascov nu este la munte.