Web Analytics
scris miercuri, 30.03.2016

În timp ce foarte multe maşini de mare tonaj tranzitează Mioveniul şi Mărăcineniul, camera de supraveghere pentru roviniete a CNADNR a fost amplasată la Vulpeşti

# „Camerele mobile deservesc 7 secții, conform unei programări sau atunci când sunt solicitări din partea organelor statului”, explică directorul Secției de Drumuri Naționale Pitești, Gheorghe Mihăiță (foto)

În timp ce foarte multe maşini de mare tonaj tranzitează Mioveniul şi Mărăcineniul, camera de supraveghere pentru roviniete a CNADNR a fost amplasată la Vulpeşti

Potrivit unei statistici de trafic auto, realizată anul trecut de Dispeceratul Supraveghere Camere Video al Primăriei Mioveni, într-o perioadă de numai șase zile, adică, între 7 septembrie 2015 și 13 septembrie 2015, numărul total al mașinilor care au tranzitat orașul Mioveni a fost de 243.458. Cele mai multe mașini au circulat spre sau dinspre căile de acces ale uzinei Dacia. O săptămână mai târziu, la dispecerat s-a înregistrat cifra de 245.518 mașini care au intrat sau au ieșit din Mioveni, tot pe parcursul a 6 zile, majoritatea fiind desigur înregistrate la intrarea sau la ieșirea din uzină.

Vreți să știți ce au în comun toate aceste autovehicule? Faptul că au contracte de transport cu constructorul de automobile Dacia Renault. Vreți să știți ce mai au în comun (iar asta chiar că este o bombă cu ceas, care ar putea să detoneze în orice moment)?! Faptul că acestea sunt rutele „forjate” la maximum de tir-urile marilor firme de transport din județ și din România. Iar rezultatul, din câte se vede din cifre, este unul stupefiant. În doar câteva săptămâni au fost identificate mii de vehicule de mare tonaj circulând spre sau dinspre uzina Dacia, fără a avea rovinietă care să le dea dreptul de circulație pe drumurile publice din România. Iar multe dintre aceste vehicule aparțin unor transportatori cu nume sonore și cu cifre de afaceri de zeci de milioane de euro. Așadar, ce se poate constata?! Că se eludează legea, că se circulă fără rovinietă, iar asta înseamnă găuri financiare enorme la bugetul de stat. Explicația este una simplă. Pentru a câștiga mai ușor contractele, uneori chiar la licitații pe SEAP, afaceriştii nu includ în calculaţia preţului şi sumele destinate plăţii rovinietei. În schimb, cei care respectă legea plătesc această taxă de drum, care intră în costuri, în așa fel că oamenii de afaceri cu bun simț și temători în fața legii nu câștigă licitațiile. Dar să ne explicăm. Rovinieta pentru un tir poate ajunge până la 55 euro/7 zile. Înmulțiți cu o lună și apoi cu câteva sute de tir-uri, cât se presupune că ar putea avea în portofoliu un transportator serios și vedeți cam câți bani nu se încasează la bugetul statului. Asta, fără a lua în calcul și mașinile de mare tonaj care tranzitează ruta Pitești – Câmpulung cu alt tip de încărcătură, pentru că la marginea județului se află, după cum bine știți, combinatul Holcim. Și, fără a lua în calcul balastierele care, nu-i așa, cocoșează drumul național spre Câmpulung, mai precis spus în zona Mărăcineni. Acestea fiind zise, ne poate explica și nouă cineva de ce Argeșul are o singură cameră fixă de supraveghere pentru verificarea rovinietei, iar aceea e amplasată tocmai „unde a înțărcat mutul iapa”, adică la Buzoești, mai exact în satul Vulpești, în curtea cantonului CNADNR, adică la ieșirea înspre Teleorman? Asta, deși locația inițială a fost stabilită la Mărăcineni, pe DN 73, la Km 4?! Oare, pentru că în spate se află nu doar interese financiare fabuloase ci și că aceste interese sunt ale unor persoane cu funcții importante (n.red. și cu grade mari) în instituții a căror menire este de fapt să apere respectarea legii?!

„Camerele mobile deservesc 7 secții, conform unei programări sau atunci când sunt solicitări din partea organelor statului”, explică directorul Secției de Drumuri Naționale Pitești, Gheorghe Mihăiță

După cum ne-a confirmat directorul Secției Drumuri Naționale Pitești, Gheorghe Mihăiţă, pe teritoriul județului Argeș avem o singură cameră de monitorizare, care se află în localitatea Buzoești. Mai există una pe A1, la kilometrul 70, în județul Dâmbovița, iar la nivelul Sucursalei Drumuri Naționale se mai acționează și cu o cameră mobilă  instalată de drumari în funcție de solicitări. Pe la începutul lunii martie, de exemplu, mai exact  în perioada 9 martie – 16 martie 2016, la sesizarea Poliției Mioveni, camera mobilă de supraveghere a CNADNR s-a aflat  pe zona DN 73 D, care duce către Automobile Dacia și pe DN 73 E, drumul nou, tot către Dacia, întrucât în această zonă circulă un număr mare de autovehicule de mare tonaj, de transport marfă. De ce doar atunci și de ce doar la cererea Poliției Mioveni, am încercat să aflăm tot de la directorul Gheorghe Mihăiță. „Camerele mobile deservesc 7 secții, conform unei programări sau atunci când sunt solicitări din partea organelor statului. Acum am transmis camera la București dar o așteptăm din nou. Pentru noi înseamnă venituri serioase aduse companiei și veniturile proprii asigură salariile celor de la drumuri! Trebuie să vă mai spun că noi doar implementăm, în sensul că deplasăm oameni acolo și monitorizăm, dar nu coordonăm. Astfel că nu deținem nici informații legate de autoturismele, autovehiculele care au fost depistate în trafic ca neavând rovinietă, toate acestea duc într-un server al unui sistem coordonat de CNADNR, baza de informații se centralizează la CESTRIN și acolo este personalul care procesează și editează procesele verbale care sunt transmise contravenienților. Eu am lucrat la implementarea acestui sistem, să știți că nu există posibilitatea de eludare, se lucrează automat în sistemul IT”. Am solicitat la CNADR informații mai exacte despre cum s-a ajuns la amplasarea singurei camere fixe tocmai la Buzoești, cine a decis mutarea ei și care este rezultatul acționării de la începutul lunii martie a camerei mobile la Mioveni și mai ales, când aceasta urmează să fie adusă din nou în Argeș, însă până acum nu am primit niciun răspuns.
Alina Crângeanu

P.S. În paranteză fie spus, zvonul public zice că ochiul vigilent al camerei de supraveghere a CNADNR, chiar și îndepărtat la Buzoești, l-a surprins fără rovinietă chiar pe omul de afaceri „Nenea” Ivănescu.

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită