Jurnalul de Arges
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Politica si Administratie
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Opinii
  • Cultura
  • Sport
  • PRINT
    • Culise
    • Jurnalul Universitar
    • Omul saptamanii
    • Blitz
    • Caricaturi
    • Arhiva PDF
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Politica si Administratie
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Opinii
  • Cultura
  • Sport
  • PRINT
    • Culise
    • Jurnalul Universitar
    • Omul saptamanii
    • Blitz
    • Caricaturi
    • Arhiva PDF
No Result
View All Result
Jurnalul de Arges

Ultimele știri

Mihai chirica împroșcat cu iaurt

Un bărbat din Pitești l-a împroșcat cu iaurt pe primarul Iași-ului

33 de minute ago
calin popescu tariceanu

DNA merge mai departe: Din “suspect” în dosarul de luare de mită, Tăriceanu devine “inculpat”

52 de minute ago
Sorin Cîmpeanu, ministrul învățământului

Până acum, 6000 de angajați din învățământ s-au vaccinat

o oră ago
PS-Calinic-Botosaneanul

ÎPS Calinic Botoșăneanul interzice preoţilor să citească viitorul

6 ore ago

Categorii

  • Actualitate
  • Bani europeni
  • Blitz
  • Caricaturi
  • Culise
  • Cultura
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Home
  • Jurnalul Universitar
  • Omul saptamanii
  • Opinii
  • Politica si Administratie
  • Sport
  • Turism

În 2012, salariul mediu brut la Dacia a fost de 3965 lei

În 2012, salariul mediu brut la Dacia a fost de 3965 lei 1
byJurnal de Arges
8 ani ago
in Politica si Administratie

În 2012, salariul mediu brut la Dacia a fost de 3965 lei 2# O analiză comparativă ce ar trebui să dea de gândit # Deși producția și vânzările au scăzut, salariile au continuat să crească. Uzinele de la Mioveni constituie unul dintre motoarele economiei românești, fiind principalul exportator al țării. Această poziție, câștigată prin rezultatele din ultimii ani și ca urmare a unui program susținut de investiții și dezvoltare, obligă masa salarială de la Colibași la realism, dacă avem în vedere media veniturilor obținute la uzina Dacia, comparativ cu ce se întâmplă, nu doar în restul județului Argeș, ci la nivelul întregii țări. Iar recentul protest consumat pe platforma de la Mioveni nu face decât să ridice din nou problema responsabilității biunivoce, a patronatului față de salariați, dar și a salariaților față de patronat, de clienții companiei, față de furnizori și față de comunitatea în care ei înșiși trăiesc. Cine pierde, dacă una dintre părți nu dă dovadă de responsabilitate? Toată lumea. De la această realitate a pornit și ideea materialului pe care vi-l propunem în continuare și care poate constitui punctul de pornire al unei analize comparative între veniturile de pe platforma Dacia și cele din restul economiei românești.

Lista beneficiilor unui salariat de pe Platforma Dacia

În condițiile în care declarațiile angajaților protestatari de la Dacia au făcut trimitere la anumite drepturi și beneficii stipulate în actualul Contract Colectiv de Muncă, prezentăm succint unele dintre prevederile aflate în prezent în vigoare și care s-au aplicat și în 2012:
# salariul minim garantat pentru un muncitor calificat este de 1.918 lei;
# în 2012, angajații au beneficiat, în afara drepturilor salariale, de următoarele beneficii:
– primă de Paști și de Crăciun (873 lei brut, respectiv 957 lei brut);
– tichete cadou în valoare de 60 lei pentru ziua de 8 Martie, acordate tuturor angajatelor;
– tichete cadou de Crăciun (60 lei);
– primă de participare la profitul companiei (1.240 de lei brut);
– prima de vacanță (1.276 lei brut);
– bonuri de masă;
– masă caldă gratuită (pentru operatori, în total, peste 11.500 de beneficiari);
– transport subvenționat;
– ajutoare diverse (căsătorie, deces etc.);
– zile libere plătite cu salariul de bază, în afara celor prevăzute de lege pentru sărbătorile legale sau religioase, în următoarele situații: evenimente în familie (nașterea unui copil, căsătorie sau deces), schimbarea domiciliului, pentru donarea de sânge. Numărul zilelor libere variază, în aceste situații, între 1 zi (pentru decesul nepoților, fraților sau surorilor părinților) și 5 zile pentru nașterea sau adopția unui copil sau decesul soțului, soției, copiilor, părinților, socrilor.
– bilete de odihnă și tratament. În 2011, 4.100 de salariați au beneficiat de bilete de odihnă și tratament subvenționate (1.461.716 EUR cheltuiala companiei), în timp ce în 2012 numărul beneficiarilor a fost de 3.400 și suma totală suportată de companie de 1.330.542 EUR.

Evoluţia salariilor între 2008-2012: 3965 lei salariu mediu brut în ultimul an

Salariile angajaților au fost majorate în fiecare an, beneficiile au fost păstrate, deși în ultima perioadă, din cauza crizei, numărul de vehicule produse a continuat să scadă, iar vânzările de vehicule Dacia fabricate la Mioveni au scăzut și ele.

Click AICI pentru vizualizare tabel.

Peste 1,7 miliarde euro investite în ultimii nouă ani
În același timp, Renault a continuat să investească în România, atât în fabricație, cât și în diversificarea operațiunilor sale.

Click AICI pentru vizualizare tabel.

Material realizat de Marian Staicu

 

Distribuie!

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required


Related Posts

Mihai chirica împroșcat cu iaurt
Actualitate

Un bărbat din Pitești l-a împroșcat cu iaurt pe primarul Iași-ului

25/01/2021 - 21:52
calin popescu tariceanu
Actualitate

DNA merge mai departe: Din “suspect” în dosarul de luare de mită, Tăriceanu devine “inculpat”

25/01/2021 - 21:33
47,5 miliarde EUR pentru persoanele defavorizate, pentru a depăşi impactul cu pandemia
Actualitate

Conferința online de lansare a Președinției portugheze a Consiliului UE

25/01/2021 - 15:55
politisti în activitate
Actualitate

Polițiștii au efectuat controale privind respectarea măsurilor antiCovid

25/01/2021 - 09:22

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Politica de confidentialitate.


  • ADRIAN VOLINTIRU: "Sunt surprins şi bulversat de revocarea mea nemotivată de la conducerea Romgaz"
  • Revenirea SUA în acordul climatic de la Paris va accelera investiţiile în economia verde
  • Va rezista optimismul pieţelor în faţa celor mai mari presiuni inflaţioniste din ultimii 50 de ani?
  • ISTORICUL PRIVATIZĂRII IN ROMÂNIA "Primul val de consum, nu de investiţii (II)"
  • Economia zonei Euro reintră în teritoriul contracţiei la debutul lui 2021
  • "Care"
  • ACHIZIŢII EŞUATE, NICIUN VINOVAT Trenul care nu mai vine
  • ANDREI RĂDULESCU, BANCA TRANSILVANIA "Momentul favorabil din sfera pieţelor financiare internaţionale s-ar putea prelungi până în luna mai"
  • BT ASSET MANAGEMENT: "Este improbabil ca BNR să nu mai opereze încă cel puţin o tăiere de dobândă, până la 1%"

Next Post

Ediția 981

  • Contact
  • Confidențialitate
  • Cookies

Redacție

  • Redactor șef: Gabriel Grigore;
  • Manager: Cristian Vasile;
  • Director economic: Claudia Sima;
  • Secretar general de redacţie: Alina Crângeanu;
  • Senior editor: prof. dr. Cornel Carp, avocat Maria Cristina Leţu, doctor în Drept;
  • Redacţia: Marius Ionel, Cornel Drăghici, Cătălin Ion Butoiu, Mari Tudor, Izabela Moiceanu, Marian Staicu, Cristina Simion;
  • Corectură: Corina Grigore;
  • Grafică: Bogdan Pintilie;
  • DTP și procesare imagine: Cristian Radu.

Contact:

  • e-mail: jurnaldearges@gmail.com
  • Tel: 0248.221774
  • Fax Contabilitate: 0248.223271

 

TRAFIC

© 2020 Jurnal de Argeș - partener în rețeaua PressHub.

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Politica si Administratie
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Opinii
  • Cultura
  • Sport
  • PRINT
    • Culise
    • Jurnalul Universitar
    • Omul saptamanii
    • Blitz
    • Caricaturi
    • Arhiva PDF

© 2020 Jurnal de Argeș - partener în rețeaua PressHub.