Web Analytics
scris miercuri, 19.11.2025

Impozitul auto va ține cont de capacitatea motorului și de nivelul de emisii

Structura impozitului auto se schimbă din 2026: pe lângă cilindree, autoritățile vor include în calcul și nivelul de emisii al fiecărei mașini.

Impozitul auto va ține cont de capacitatea motorului și de nivelul de emisii

Plenul reunit al Camerei Deputaților și Senatului a aprobat marți, în procedură de urgență, proiectul de lege revizuit privind noile taxe locale care vor intra în vigoare de anul viitor, inclusiv majorarea impozitelor pe mașini.

Citește și Problema gazelor, rezolvată la Mioveni! Aurel Costache: „Orașul a trecut cu bine peste o provocare majoră”

În legătură cu această nouă legislație, premierul Ilie Bolojan a declarat într-un interviu la ProTV că „există o formă în care o mașină nouă are un discount de aproximativ 20% dacă este nouă, iar o mașină mai veche, cu cât este mai veche are o penalizare aproximativ 20% față de impozitul standard”.

În propunerile care sunt făcute, practic, deținerea unei mașini Euro 2 sau 3 înseamnă o penalizare de câteva procente, iar deținerea unei mașini noi înseamnă un discount. Aceasta este realitatea.

Acum există o logică pe proprietate, în sensul în care se penalizează cu o valoare rezonabilă deținerea unei mașini vechi și ți se acordă un discount la o mașină nouă.

Dar impozitul de bază este pe capacitatea cilindrică. Cu cât ai o capacitate cilindrică mai mare, cu atât vei plăti mai mult, iar cu cât ai o capacitate cilindrică mai mică vei plăti mai puțin. Există două logici: plata cu capacitatea cilindrică și plata invers proporțională cu vechimea mașinii”, a explicat Bolojan.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită