Web Analytics
scris luni, 03.06.2024

Grindeanu: Constructorul Podului peste Dunăre a încercat să ne şantajeze, profitând de campania electorală

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, luni, în judeţul Brăila, că WeBuild, constructorul Podului suspendat peste Dunăre, a încercat să şantajeze CNAIR cu suma de 230 de milioane de lei, pentru a da total drumul circulaţiei care face legătura cu podul atât de malul brăilean, cât şi pe cel tulcean, profitând de perioada campaniei electorale.

Grindeanu: Constructorul Podului peste Dunăre a încercat să ne şantajeze, profitând de campania electorală

        ‘Vreau să prezint modul în care înţeleg cei de la WeBuild – cei care au făcut proiectul podului de la Brăila – să gestioneze relaţia cu CNAIR. Ca să fiu cât de poate de clar, în acest moment ne solicită nouă, CNAIR-ului, 230 de milioane de lei, ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat, atât pe malul brăilean, cât şi pe malul tulcean în procent de 99%, deci se poate da drumul la circulaţie. Solicită 230 de milioane de lei, altfel vor respecta termenul pe care l-au câştigat, îl au, octombrie 2024. Asta înseamnă rea-voinţă. Nu vom fi de acord nici la Minister, nici la CNAIR cu acest tip de şantaj, iar măsurile pe care noi le vom lua, nu doar pe această lucrare, o să le vedeţi în săptămânile şi lunile viitoare’, a declarat Sorin Grindeanu.

        Întrebat ce reprezintă această sumă solicitată de compania WeBuild, Sorin Grindeanu a precizat: ‘Dincolo de multe alte lucrări pe care consideră dânşii că ar trebui să le plătim noi, în suma aceasta, vreo 30 şi ceva de milioane sunt ce i-am pus noi să refacă pe asfaltul care, anul trecut, aşa cum ştiţi, nu a fost de cea mai bună calitate. Tocmai de aceea noi nu am fost de acord cu recepţia, aşa cum bine ştiţi, nici acum nu suntem de acord să cedăm la acest şantaj, un şantaj pe care au încercat să îl facă, având în vedere perioada această electorală. Faptul că deschiderea acestor tronsoane de drumuri şi pe malul brăilean şi pe malul tulcean, spre Jijila, ar fi dus la o circulaţie mult mai bine şi în municipiul Brăila, dar şi pe descărcarea spre Tulcea, au crezut că este o cheie, un motiv pentru care să şantajeze Ministerul, să şantajeze CNAIR-ul, să plătim această sumă’, a completat Grindeanu.

        Ministrul Transporturilor a precizat că statul român nu va ceda acestui şantaj:  ‘Statul român nu va ceda, şi CNAIR-ul şi noi la acest şantaj spus pe colţul mesei, pentru că aşa au venit la colegii de la CNAIR, fără o chestiune asumată juridic, o chestiune spusă pe colţul mesei că: ‘Domnule, dacă vreţi să deschideţi lucrările, pe care noi le-am terminat, e adevărat în procent de 99%, vă costă 230 de milioane de lei!’. Aşa ceva este inacceptabil pentru autorităţile române, e adevărat că termenul este octombrie 2024, dar e rea-credinţă. (…) Nici eu, nici colegii mei nu avem cum să cedăm la un asemenea şantaj nejustificat. Sunt oameni care, dacă au câştigat un proiect, trebuie să-l ducă până la capăt, trebuie să facă lucrările de bună calitate, astfel încât să putem să le recepţionăm. O să vedeţi săptămânile şi lunile viitoare, apropo de această companie, probabil că această declaraţie a mea de astăzi va fi folosită, dar îmi asum, repet, este un şantaj pe care dânşii au încercat să îl facă tocmai fiind în această perioadă în care credeau că statul român va ceda la aceste presiuni cu care au fost obişnuiţi’, a declarat Grindeanu.

Citește și:

        Reprezentantul CNAIR a precizat că tasarea apărută la rampa de acces pe Podul peste Dunăre nu afectează stabilitatea podului, dar creează deservicii în ceea ce priveşte circulaţia pe pod, din cauza denivelării apărute, şi poate duce la costuri suplimentare în perioada de întreţinere a podului.

        Alin Şerbănescu a adăugat că firma constructoare a depăşit toate termenele în ceea ce priveşte realizarea obiectivului Pod Suspendat peste Dunăre şi că toate problemele pe care societatea le are în ceea ce priveşte realizarea Podului peste Dunăre de la Brăila i-ar putea aduce deservicii în ceea ce priveşte credibilitatea la nivel internaţional.

        Podul peste Dunăre de la Brăila – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023.

        Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., denumit în prezent WeBuild. AGERPRES/

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

De la Crin, la cer senin…

La PSD Argeș, se schimbă obiceiurile de consum în materie de insucces. Înfrângerea a devenit pretext motivațional. Nu e rușine, ci, dimpotrivă,...

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...

Surplus de taxiuri la Câmpulung

De peste două decenii se chinuie administrația din Câmpulung să adapteze numărul autorizațiilor taxi atribuite în vederea efectuării acestui tip de...