Web Analytics
scris joi, 30.01.2020

Gata! S-a stins şi ultima flacără ARO! Firma care a preluat Fabrica de Matriţe a intrat în faliment

Montana MG, societate în privinţa căreia se ceruse şi se obţinuse intrarea în insolvenţă, a dat faliment. La o jumătate de an de la deschiderea procedurii, fără a se trece la un plan de reorganizare, firma patronată de omul de afaceri muscelean Gheorghe Bulugea şi-a închis porţile, peste o sută de persoane fiind disponibilizate. Falimentul acesteia înseamnă închiderea completă a ceea ce a însemnat fosta platformă ARO.

Gata! S-a stins şi ultima flacără ARO! Firma care a preluat Fabrica de Matriţe a intrat în faliment

Tabelul definitiv al creanțelor, până pe 6 aprilie

Detaliile intrării în insolvenţă, în luna iunie 2019, au fost prezentate într-o ediţie anterioară, precizând atunci că administrator judiciar provizoriu fusese desemnată societatea Prosolvenţa IPURL. La finalul anului trecut, însă, în urma unei cereri a Prosolvenţa, instanţa a admis intrarea în faliment în procedură generală a firmei Montana MG. În baza acestei decizii, administrarea fabricii a trecut în mâinile lichidatorului, acesta primind şi gestiunea, dar şi toate actele referitoare la operaţiunile efectuate între deschiderea insolvenţei şi declararea falimentului. Prosolvenţa IPURL, reprezentată de Ion Savu, cel care de-a lungul timpului s-a ocupat şi de închiderea Grulen, Muscelpan şi Cesar (o altă firmă din familia ARO), trebuie ca până pe 3 februarie să înregistreze cererile de admitere a creanţelor, printre creditori aflându-se şi fostul patron, urmând ca, pe 5 martie, să fie gata tabelul suplimentar al creanţelor, cel definitiv având ca termen de întocmire 6 aprilie.

ARO şi „puii” – dezastru în familie

Fabrica de matriţe pe care Montana MG o deţinea în Câmpulung era ultima supravieţuitoare a prăpădului de pe fosta platformă ARO. Creată în anii ´70 ai secolului trecut cu sprijin financiar şi know-how chinez, Fabrica de Scule şi Matriţe a funcţionat ca parte a uzinei, după 1990 fiind transformată în societate comercială distinctă de ARO. După privatizarea din 2003, activele FSM au fost vândute pentru 2,7 milioane de dolari către Montana MG, iar o perioadă lucrurile au mers bine la fostul „pui” al uzinei. Este adevărat că cifra de afaceri a scăzut de la an la an, la fel şi numărul de angajaţi, dar nu se întrevedea un deznodământ precum cel constatat la Tribunalul Specializat Argeş.
Fosta Fabrică de Scule şi Matriţe ARO SA a intrat în insolvenţă în anul 2005, iar un an mai târziu a fost deschisă procedura reorganizării judiciare şi a falimentului. În martie 2008 s-a declarat falimentul.
Alte trei societăţi comerciale au mai fiinţat în cadrul platformei industriale ARO: Fabrica de Piese şi Subansamble Auto (FPSA), Centrul General de Comercializare ARO (CGCA) şi Centrul de Experimentări şi Studii pentru Automobile ARO (CESAR). Toate au dispărut între timp…
CESAR a intrat în faliment în octombrie 2006. Şi activele acesteia au fost vândute, iar o perioadă a existat speranţa numită Amrom Automotive 2006, societate cu care venise fostul director Mihai Ciobanu să reinventeze maşina ARO, el prezentând şi câteva prototipuri în acest sens. Numai că şi Amrom a intrat în insolvenţă, iar acum clădirea în care a funcţionat CESAR ARO este părăsită.
CGCA ARO a avut aceeaşi soartă ca şi celelalte. A intrat în reorganizare în 2006, iar un an mai târziu s-a declarat falimentul. Bunurile au fost cumpărate de Duton Plast Muscel, ulterior firma din Câmpulung fiind preluată de către grupul belgian de firme Omniform Group. Oricum, în locul halelor CGCA a apărut o fabrică modernă a producătorului de ambalaje pentru produse alimentare şi cosmetice.
Activele FPSA ARO SA au fost vândute în 2006 către Two Mar Bussines Câmpulung contra sumei de aproape trei milioane de lei. Doar că şi cumpărătorul a avut probleme, astfel că acum fosta fabrică este în ruine. Procedura falimentului în cazul acestui „pui” a fost închisă la finalul anului 2007.

Uzina mamă a dat faliment în 2004

În cazul uzinei „mamă”, prima cerere de deschidere a procedurii reorganizării judiciare şi a falimentului împotriva ARO SA a fost introdusă în 13 aprilie 2004. Acest lucru a fost acceptat în ianuarie 2005, iar în mai 2007 a fost închisă procedura. Falimentul lui ARO a fost declarat în 2006, atunci când a început şi vânzarea activelor, cele mai multe dintre acestea fiind înstrăinate în mai 2007 către Landmark Management, care a creat pe fosta platformă Câmpulung Industrial Park. Acum acolo îşi derulează activitatea Nobel Automotive şi încă mai zac deşeurile celor de la Global Eco Center.
Cătălin Ion Butoiu

Distribuie!

1 Comentariu

  1. … De nu era un mare om, aceeasi soarta ar fi avut-o si „Dacia” ! Cine este ? De mergi prin Mioveni, ii vezi statuia ! Candva, pe la Aro-Campulung, mai era un astfel de om – Naghi !
    Doi oameni/oameni !

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Elena Lasconi

De ce a votat Lasconi pe Mihai Bravu

Câmpulung, dragostea mea, nu a mai fost locul în care Elena Lasconi să voteze! De data aceasta, ținând cont de miza scrutinului, primărița de Muscel...