Avionul Boeing 727, cu numărul de înregistrare N844AA, are o poveste impresionantă. A fost folosit pe rutele aglomerate ale American Airlines. Apoi a transportat mărfuri. A devenit, însă, celebru după ziua de 25 mai 2003. Atunci a dispărut inexplicabil de pe Aeroportul Internațional „Quatro de Fevereiro” din Luanda, Angola.
Citește și: Preţurile la facturi nu vor fi mai mari decât iarna trecută, anunță ministrul Energiei
Este unul dintre dintre cele mai misterioase cazuri din istoria aviației. Aeronava a decolat fără autorizație și fără să fie tras vreun semnal de alarmă. Nici până astăzi, misterul acestui furt nu a fost rezolvat, iar N844AA a dispărut fără urmă – scriu cei de la evz.ro.
Cum a fost furat
Boeingul 727 era parcat în zona cargo a aeroportului din Luanda. Avionul fusese modificat pentru a transporta combustibil și alte mărfuri. Era folosit în special pentru zboruri de tip charter în Africa. Înainte de dispariție, aeronava fusese imobilizată pe aeroport din cauza unor taxe neplătite și a unor probleme tehnice. Pe 25 mai 2003, Boeingul 727 a fost văzut pentru ultima dată în jurul orei 17, când doi bărbați au urcat la bord. Unul dintre aceștia era Ben Padilla, un inginer de aviație american. Identitatea celui de-al doilea bărbat nu este cunoscută. Se crede că ar fi fost John Mikel Mutantu, un mecanic angolez.
Aeronava a început să ruleze pe pistă fără autorizație, fără comunicare cu turnul de control, fără luminile de poziție activate. S-a ridicat de la sol și a dispărut complet de pe radar. Faptul că a decolat fără să fie observat de controlul aerian și fără echipaj complet ridică multe întrebări cu privire la modul în care a fost planificată și executată operațiunea – scrie sursa citată.
Niciunul dintre cei doi bărbați nu era autorizat să piloteze avionul Boeing 727-223. De obicei, acesta ar fi operat de un echipaj calificat de trei persoane. De asemenea, nu se știe dacă mai era altcineva în avion în acel moment.
Investigații și ipoteze
Dispariția Boeingului 727 a fost investigată de FBI și CIA. Pentru că fusese modificat ca să transporte combustibil, existau temeri că ar putea fi folosit pentru activități ilegale, contrabandă sau chiar terorism. O altă ipoteză sugera că aeronava ar fi fost vândută pe piața neagră. Indiferent de ipoteze și de eforturile internaționale depuse, aeronava nu a putut fi localizată.
Se crede că, înainte de decolare, avionul 727 furat a alimentat 14 000 de galoane de combustibil, ceea ce i-ar fi permis să zboare aproximativ 2.400 kilometri. Aeronava a decolat spre sud-vest, deasupra întinderii Atlanticului de Sud. Unii cred că Boeingul s-ar fi prăbușit în ocean, având în vedere lipsa de experiență în pilotaj a celor doi bărbați aflați la bord, dar și defecțiunile tehnice.
Se speculează că ar fi putut fi folosit pentru a transporta produse de contrabandă, cum ar fi droguri sau arme, peste continente. Lipsa comunicațiilor și a planului de zbor ar fi putut fi măsuri deliberate pentru a evita detectarea de către autorități.
Potrivit altei teorii, la mijloc ar fi fost o schemă elaborate pentru a comite o fraudă la asigurări. Citiți mai multe AICI.
0 Comentarii